جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ رئیس شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر این که تداوم راهبرد اقتصاد مقاومتی، رمز عبور از مشکلات کنونی کشور است، گفت: به لطف الهی منطق قوی ملت ایران در عرصه مذاکرات هسته ای به ثمر نشست و باعث رفع تحریم ها شد.

آیت الله مرتضی مقتدایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان این که به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری ، مقاومت دولت و ملت ایران در برابر تحریم های ناجوانمردانه به نتیجه رسید و باعث عقب نشینی طرف های مقابل شد، اظهار داشت: به لطف الهی ، موفقیت بزرگ و چشم گیری در عرصه مذاکرات هسته ای در اثر مقاومت ملی و صبر و بردباری و تکیه بر منطق قوی در برابر دشمنان به دست آمده که باید قدردان آن باشیم.

وی همچنین افزود: البته پروردگار عالم، نعمت های فراوانی را به ملت شهیدپرور و مقاوم و صبور ما عنایت کرده که مهم ترین آن زندگی در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت رهبری و زعامت ولی فقیه است و همه باید بدانیم همیشه مدیون امام و شهیدان هستیم که این فرصت را در اختیار ما قرار دادند.

*بسیاری از سیاسیون این اقتدار را باور نمی کردند

نائب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: چه بسا برخی از سیاسیون نیز باورشان نمی شد ایران اسلامی بتواند در برابر ابرقدرت های بزرگ دنیا در عرصه دیپلماسی موفق باشد و از حق خود دفاع کند.

وی اضافه کرد: در این میان باید حتماً به تدابیر حکیمانه و رهنمودهای بسیار روشنگرانه رهبری معظم انقلاب اشاره کرد که باعث شد در سایه وحدت و اتحاد ملی و هوشیاری تیم دیپلماسی بتوانیم به این موفقیت دست یابیم و با این حال آن چه مهم است و در فرمایشات معظم له نیز بدان تاکید شد این که دشمن قابل اعتماد نیست، چه آن که به خصوص آمریکایی  ها در همین روزهای اخیر نیز نشان داده اند پیمان شکن هستند و اهل دبه درآوردن می باشند.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: از این حیث، حفظ هوشیاری در برابر خدعه های دشمنان امری بسیار ضروری است که هیچ کس نباید از آن غفلت کند.

*چاره کار اقتصاد مقاومتی است

وی در ادامه گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه رییس جمهور  بیان داشتند؛ حل مشكلات اقتصادي در گرو توجه جدی به اقتصاد مقاومتي است و دولتمردان باید متوجه باشند اساساً منشا همه مشکلات کشور بحث تحریم نبوده است؛ البته تحریم ها موثر بوده، اما از آن جا که مشکلات دیگری نیز وجود دارد، طبعاً رفع تحريم‌ها به تنهایی کافی نیست.

آیت الله مقتدایی افزود: تنها راه برای موفقیت در عرصه اقتصاد و حل مشکلات معیشتی مردم، توجه به اصول اقتصاد مقاومتی است که باید این راه را با قوت ادامه داد و به تقویت از درون کمک کرد.

*مردم از تولید ملی حمایت کنند

وی گفت: البته مردم نیز در کنار مسئولان باید با رونق تولید ملی و به خصوص مصرف کالای داخلی به اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی کمک کرده و از این طریق باعث ایجاد اشتغال بیشتر و رفع معضل بیکاری در کشور شوند.

*تقدیر از تیم مذاکره کننده

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در خاتمه ابراز داشت: خوشبختانه در حال حاضر با اجرایی شدن برجام ، اغلب تحریم ها برداشته شده گرچه در این میان امتیازهایی هم به طرف مقابل داده شده اما بهتر از این در این مقطع امکان نداشته است و ما واقعاً باید از هیئت مذاکره کننده هسته ای که با تبعیت از رهنمودهای رهبری معظم با کمال اقتدار و البته پشتوانه حمایت های مردم و رهبری توانستند این پیروزی را رقم بزنند، تشکر کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha