چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ رئیس شورای عالی حوزه گفت: کرسی نشاندن حرف نظام در ‌مسئله برجام کار آسانی نبود، چرا که شش قدرت در یک طرف میزه مذاکره قرار داشتند و ایران در طرف دیگر، این مسئله نشان‌دهنده قدرت نظام و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری است

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله مقتدایی، صبح امروز در  سلسله  جلسات شورای مرکزی جامعه ائمه جماعات اصفهان، با اشاره به اهمیت انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، گفت: شرکت حداکثری مردم در انتخابات، قدرت و عظمت جمهوری اسلامی در جهان و منطقه را افزایش می دهد، ‌دشمنان درصددند که مردم را از نظام و حکومت دور کرده و آنان را نسبت به‌نظام دلسرد کنند.

*ضرورت حضور حداکثری در انتخابات

وی با تاکید بر این که روحانیون باید مردم را به حضور حداکثری در انتخابات تشویق و ترغیب کنند، افزود: برای تحققی این مهم نیاز به هیچ‌ چیزخاصی نیاز نیست، بلکه فقط کافی است برکات و دستاوردهای انقلاب و نظام برای مردم تبیین شود.

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: روحانیون برای تحقق حضور حداکثری مردم در انتخابات، از عظمتی که شیعه در جهان پیداکرده و رویش های انقلاب اسلامی همچون شیخ زکزاکی در نیجریه که بر اثر ارتباط با حوزه قم و نظام جمهوری اسلامی ایران توانست حدود 16 میلیون نفر را شیعه کند، بگویند.

‌*نفوذ اندیشه های امام راحل در اقصی نقاط عالم

وی با اشاره به ‌نفوذ اندیشه های امام راحل در اقصی نقاط عالم، بیان داشت:  اقتدار و جایگاه بالای جمهوری اسلامی ایران در دنیا علی رغم ‌همه دشمنی ها و همچنین به کرسی نشاندن حرف نظام در ‌مسئله برجام که کار آسانی نبود، چرا که شش قدرت در یک طرف میزه مذاکره قرار داشتند و ایران در طرف دیگر، نشان‌دهنده قدرت نظام اسلامی و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری است که ‌باید شکرگزار آن بود.

*مدیریت امام گونه رهبری

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با تدابیر حکیمانه توانسته نظام را مثل زمان حضرت امام راحل با همان اقتدار به‌پیش ببرد و بحران‌های به وجود آمده را مدیریت کند تا به ‌نظام و انقلاب ضربه‌ای وارد نشود.

آیت الله مقتدایی تصریح کرد: بسیاری از سران کشورهای مهم در مورد شخصیت رهبری اذعان کرده‌اند که کسی را مثل ایشان را در سیاست ندیده‌اند،‌ ازنظر فقاهت نیز ایشان جایگاه بسیار بالایی دارند.

*روحانیون مردم را به حضور حداکثری دعوت کنند

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه یادآور شد: حضور حداکثری در انتخابات لبیک به رهبر معظم انقلاب که خود را وقف اسلام و نظام اسلامی کرده، می باشد، لذا روحانیون وظیفه دارند که زمینه حضور  گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی را فراهم آورند تا دشمنان مایوس تر از گذشته شوند.

وی به جایگاه مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: همان‌طور که امام راحل فرمودند این مجلس، مجلس شیوخ است و ‌نمایندگانی که در آن حضور دارند، افرادی عالم، وزین و مورد اعتماد مردم هستند، لذا مردم باید در انتخاب نمایندگان خبرگان دقت لازم را داشته باشند.

*تاکید بر هجرت طلاب و روحانیون

آیت الله مقتدایی در پایان با اشاره به مسئله هجرت روحانیون، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر حضور روحانیون در شهرستان ها تاکید ویژه ای دارند، براین اساس طلاب و روحانیون باید پس از تحصیل، به شهرستان ها هجرت کرده و به تبلیغ دین بپردازند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha