شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ اجلاسیه مدیران مدارس علمیه سفیران هدایت

حوزه/ مجموعه سفیران هدایت نباید در اختیار هیچ حزب و گروهی قرار بگیرد؛ اما باید صد در صد در خدمت اصل انقلاب و مقام معظم رهبری قرار داد؛ چراکه رهبر انقلاب هیچ حزب و گروهی نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین نبوی صبح امروز در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه سفیران هدایت کشور که در قم  درحال برگزاری است،  ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب،  به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: مجموعه سفیران هدایت نباید در اختیار هیچ حزب و گروهی قرار بگیرد؛ اما باید صد در صد در خدمت اصل انقلاب و مقام معظم رهبری قرار داد؛ چراکه رهبر انقلاب هیچ حزب و گروهی نیست.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه اظهار داشت: امروز برخی رسما در کشور غرب را ارباب می دانند؛ در حالی که خداوند متعال در آیه 28 سوره آل عمران فرموده است: «لاَّ يَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاء مِن دُوْنِ الْمُؤْمِنِينَ وَمَن يَفْعَلْ ذَلِكَ فَلَيْسَ مِنَ اللّهِ فِي شَيْءٍ إِلاَّ أَن تَتَّقُواْ مِنْهُمْ تُقَاةً وَيُحَذِّرُكُمُ اللّهُ نَفْسَهُ وَإِلَى اللّهِ الْمَصِيرُ/ مؤمنان نباید کافران را –به جای مؤمنان- به دوستی بگیرند، در هیچ چیز (اورا) از (دوستی) خدا (بهره ای) نیست؛ مگر اینکه از آنان به نوعی تقیه کنید و خداوند شما را از (عقوبت) خود می ترساند و بازگشت (همه) به سوی خداست».

حجت الاسلام والمسلمین نبوی ابراز داشت: امروز برخی در کشور زندگی می کنند که به دنبال کوبیدن بچه حزب اللهی ها بوده و با به دست آوردن یک بهانه کوچک همانند حمله به سفارت عربستان که ما نیز آن را نادرست می دانیم، تمام مذهبی ها، خانواده های شهدا و ... را سرکوب می کنند که حرکتی نادرست است.

وی با اشاره به آیه 113 سوره هود خاطرنشان ساخت: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «وَلاَ تَرْكَنُواْ إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُواْ فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ/ و به کسانی که ستم کرده اند، متمایل مشوید که آتش (دوزخ) به شما می رسد».

معاون تبلیغ حوزه های علمیه تصریح کرد: امروز آمریکا رأس ظلم در دنیاست و انسان های زیادی به عاملیت آن در دنیا به خاک و خون کشیده می شوند؛ پس نباید فریب سخنان آنان را خورد و مراقب توطئه ها و نفوذ آنها بود.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی ضمن انتقاد از تضعیف شورای نگهبان از سوی برخی، تصریح کرد: امام راحل(ره) تعریف و تمجیدهای بسیاری از شورای نگهبان داشته و اشخاصی را که در مقابل این شورا می ایستادند، را می کوبید.

وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب نیز از اهمیت و جایگاه شورای نگهبان بارها سخن به میان آورده و بر حفظ آن تأکید فراوان دارند.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه یادآور شد: امروز اشخاصی به شورای نگهبان هجمه وارد می کنند که صلاحیت خود را از این شورا دریافت کرده اند که واقعا جای تعجب است.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی در پایان خطاب به مدیران اظهار داشت: در ایام فاطمیه طلابی را برای اعزام بفرستید تا هم این دهه را احیا کرده و هم به روشنگری موضوع انتخابات بپردازند

وی با بیان این که یکی از مباحث بسیار مهم برای مدیران  مدارس، توجه به طلاب و تربیت آنان بر اساس اهداف می باشد ابراز داشت: تبیین دفاع از دین برای طلاب، یکی از موضوعاتی است که تشریح آن بسیار مهم است؛ چراکه هدف از تربیت آنان، این امر می باشد.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: تبیین اهمیت هدایت از دیگر مسائلی است که طلاب باید بر آن واقف باشند؛ پس مدیران عزیز باید بر آن اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی تصریح کرد: باید برای طلاب  تشریح کرد که هدایت از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است که جامعه امروز به آن بسیار محتاج است.  ایجاد همدلی میان طلاب از مباحث بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه خطاب به کسانی که مسئولیت جدیدی می گیرند اظهار داشت:  علیه مدیران پیشین، نباید سخن گفت؛ چراکه انسان باید برنامه های خود را به پیش برده و از مباحث مثبت برنامه های سابق استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی ابراز داشت: طرح تربیتی یکی از پروژه هایی است که معاونت تبلیغ آن را دنبال کرده و باید در مدارس علمیه اجرا گردد؛ اگر این طرح اجرا شود، در تربیت طلاب بسیار مؤثر است.

وی یکی از دغدغه های امروز مدیران مدارس علمیه را کمبود استاد عنوان کرد و گفت: یکی از برنامه های ما برای رفع این مشکل، برگزاری دوره متمرکز یک ساله برای طلاب مدارس علمیه شماست تا پس از گذراندن دوره ها و کسب مهارت های  لازم به عنوان استاد به مدرسه شما باز خواهند گشت.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: مدیران باید طلاب مستعد را به ما معرفی کرده تا بتوانیم استاد و مدیر برای شما تربیت نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با تأکید بر دعوت از بزرگان شهر برای حضور در مدارس علمیه سفیران، تصریح کرد: راه اندازی سفیران هدایت، فعالیتی جدید در فضای بسته بوده که باید آن را به دیگران شناسانده تا بتوان با برنامه ریزی بهتر کار کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha