دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اردوگاه تابستانی اسلامی رایگان برای کودکان پناهجو در کانادا

حوزه/ کودکان در اردوگاه تابستانی کلگری در کنار سرگرمی‌ها و ورزش‌های سالم و مفرح، با میان وعده‌های غذایی حلال تغذیه شده و هر روز در صفوف جماعت نمازهای پنج‌گانه می‌ایستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اردوگاه تابستانی اسلامی در شهر کلگری واقع در کانادا، به طور رایگان از کودکان پناهنده در این کشور استقبال کرده و به آن‌ها مهارت‌هایی چون اعتماد به نفس و بقاء در شرایط سخت را آموزش داده و چگونگی همراه شدن با فرهنگ کشور مقصد را به آنان یاد می‌دهند.

انجمن شبکه خانواده‌های مسلمان در کلگری حامی مالی این اردوگاه تابستانی است که از کودکان پناهنده سوری و  محروم به طور مجانی پذیرایی می‌کند.

برنامه‌های این اردوگاه تفریحی 4 روز و 3 شب به طول انجامیده و در آن کودکان ورزش‌ها و تمریناتی چون تیم سازی، حل مسئله و فعالیت در فضای باز را تجربه می‌کنند. کودکان همچنین در اینجا سرگرمی‌هایی چون بالا رفتن از دیوار، حرکت روی زیپ‌لاین،  تیراندازی با کمان و ورزش‌های آبی داشته، به علاوه اینکه آن‌ها با میان وعده‌های غذایی حلال تغذیه شده و هر روز در صفوف جماعت نمازهای پنج‌گانه روزانه می‌ایستند.

خالد شعبانی عضو هیات مدیره و یکی از داوطلبان اردوگاه تابستانی در انجمن شبکه خانواده‌های مسلمان در این باره گفت: شرکت در برنامه‌های اینجا روش خوبی است تا آن‌ها زندگی کردن در کانادا و در یک محیط سالم را بیاموزند.

شعبانی در ادامه گفت: ما همچنین کودکان پناهنده از کشورهای سوریه، عراق، سودان و دیگر کشورها را به بازی کردن با یکدیگر و صحبت کردن درباره تجربیات تلخ گذشته تشویق می‌کنیم. از اینکه آن‌ها در اینجا احساس امنیت می‌کنند و اینجا را محیط خوب و مناسبی دانسته و درددل می‌کنند بسیار خوشحالم. این کودکان بسیار باهوش هستند. آن‌ها سختی‌های زیادی کشیده‌اند و زمانی که انسان در معرض مصیبت‌ها و مشکلات قرار می‌گیرد مهارت‌هایی بدست می‌آورد که قادر نیست آن‌ها را در آسایش کسب کند.

ممنوعیت گوشی همراه و بازی‌های کامپیوتری

وس اتیکن هماهنگ کننده اردوگاه نیز با بیان اینکه استفاده از گوشی همراه، دوربین، کامپیوتر و بازی‌های کامپیوتری در این مکان ممنوع است می‌گوید: کودکان نسل امروز وقت زیادی را صرف تکنولوژی می‌کنند و چشمشان همیشه به چنین ابزاری دوخته شده است. خوشحالیم از اینکه در این مکان تلفن همراه آنتن نمی‌دهد و ما به این مسئله افتخار می‌کنیم. ما در این اردوگاه تابستانی به کودکان نشان می‌دهیم که چه چیزهایی از اهمیت بیشتری برخوردار است و آن ارتباط با طبیعت و داشتن یک رابطه حقیقی با مردم است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha