جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تجهیز مسجدی برای معلولان جسمی در هندوستان

حوزه/ مسجد شهر پاراپاناگدی در ایالت کرالای هند اقدام به تجهیز ساختمان خود برای رفت و آمد صندلی چرخدار و سایر امکانات مورد نیاز معلولین جسمی کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از thehindu.com به منظور تسهیل شرکت معلولین جسمی در فعالیت‌های عبادی/اجتماعی، یکی از مساجد منطقه مالاپورام در ایالت کرالای هند اقدام به تجهیز ساختمان خود برای رفت و آمد صندلی چرخدار و سایر امکانات مورد نیاز معلولین جسمی کرده است. حسین مداوور از مسئولین این مسجد با اظهار این که این ابتکار باعث امید بخشیدن به افراد ناتوان جسمی می‌شود گفت: «شایسته است سایر مساجد هم از این حرکت الگو بگیرند.»

مسجد پاراپاناگدی علاوه بر ساخت رمپ، اقدام به تجهیز بخش‌های مختلف مانند وضوخانه، دستشویی و... به امکانات مورد نیاز معلولین کرده است.

منصور علی از دیگر مسئولین مسجد پاراپاناگدی توضیح داد: «این تجهیزات به معلولین این امکان را می‌دهند که همه کارهای مورد نیازشان را خودشان به تنهایی انجام دهند و نیازمند دیگران نباشند.» وی تأکید کرد: «معلولین از ما ترحم نمی‌خواهند، بلکه می‌خواهند به آنها کمک کنیم تا بتوانند حرکت کنند.»

چندین مسجد دیگر هم در این کشور مجهز به سطوح شیبدار (رمپ) برای عبور ویلچر هستند، اما به گفته آقای مداوور مسجد پاراپاناگدی تنها مسجدی در هند است که اینگونه کامل مجهز به امکانات مختلف برای معلولین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha