چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در شبکه جهانی ولایت

حوزه/ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بر لزوم تلاش در جهت ارایه چهره رحمانی نظام اسلامی در دنیا در مقابل تلاش دشمنان در جهت القای چهره دروغنی از نظام تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،‌ محسن رضایی پیش از ظهر امروز با حضور در شبکه ولایت ودر نشستی با حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی قزوینی‌،مدیر این شبکه در قم گفت: پس از انقلاب اسلامی هجمه های دشمنان اسلام و تشیع علیه جمهوری اسلامی به حد بالایی  رسید؛ پس از جنگ تحمیلی، دشمن به دنبال توطئه تفرفه افکنی بین آحاد مردم مسلمان رفت و جنایات عظیمی را در منطقه ایجاد کرد که داعش از محصولات همین حربه بود.

وی افزود: کسی باور نمی کرد که توطئه های دشمنان در بحرین و سوریه کار صهیونیسم و عربستان باشد، ولی جنایات بی سابقه داعشیون در منطقه، باعث شد تا آنها به این حقیقت پی ببرند که آنها روی چه نقشه ای تمرکز دارند.

وی اظهارکرد: همه مسلمانان و حتی غیرمسلمانانی که اندک اطلاعی از اسلام دارند به این نتیجه رسیدند که این جنایاتی که در این کشورها انجام می شود در هیچ منبع اسلامی و هیچ گوشه از اسلامی بیان نشده است، قطعا این اقدامات از دل قرآن و اسلام بیرون نیامده است؛ هیچ مسلمانی حاضر نیست چنین جنایاتی از جمله آتش زدن آن خلبان در قفس را انجام دهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: همه این جریانات و ایجاد نقاق و جنگ در کشورهای اسلامی این حقیقت را بر تمام دنیا معلوم کرد که این جنایات همگی در راستای اهداف آمریکا و اسراییل و با سرمایه گذاری آنها بوده است.

وی گفت: در این شرایط که دشمنان از هر حربه ای برای کوبیدن مسلمانان و ایجاد تفرقه کلامی و اعتقادی و جنگ کلامی و اعتقادی بین مسلمانان استفاده می کنند، باید با ابزارهای مختلف از جمله رسانه با روشنگری به ستیز و مقابله با این جریان نامبارک رفت و حقیقت اسلام و تشیع را به دنیا نشان داد.

رضایی اظهارکرد: دشمنان برای انجام این فتنه بزرگ به حربه هایی از جمله توسل و بزرگنمایی برخی روایات ضعیف و برخی از کلمات وجملاتی که علما و مداحان در یک جلسه کوچک یا نظیر آن بیان کرده اند استفاده کرده و با دروغ پردازی به بزرگ نمایی آن می پردازند تا مسلمانان را به جان هم بیاندازند و سپس بهره برداری خود را ار این اختلافات داشته باشند.

دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی هستند

وی گفت: دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی هستند و در این شرایط باید با روشنگری علما و بزرگان حوزه و اسلام ناب را با ابزارهای مختلف به دنیا منتقل کنیم؛ باید اسلام ناب برای دیگران به خوبی تبیین شود تا جایی برای سواستفاده دشمنان باقی نماند؛ خوشبختانه شبکه ولایت که تحت اشارف یکی از مراجع بزرگ جهان اسلام و تشیع ایجاد شده است در این مسیر گام بر می دارد و خوشبختانه با ظرفیت عالی که در حوزه علمیه قم وجود دارد در این عرصه گامی جدی نهاده است.

توطئه ای جدید با احمد شهید

رضایی اظهارکرد: اخیرا نیز تلاش هایی از سوی صهیونیست ها و عربستان و... انجام شده است که توسط احمد شهید یک گزارش دروغین در پارلمان اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران در 19سپتامبر ارایه شود؛ این طرح که منافقین و عربستان در پس تهیه و حمایت از آن هستند، شامل 400 بند دروغین است که قرار است در پارلمان اروپا مطرح شود تا دشمنان از این طریق بتوانند روابط اقتصادی کشورهای اتحادیه اروپا با ایران را ممنوع کنند.

وی گفت: در این شرایط حساس دولت جمهوری اسلامی ایران و وزارت خارجه بیان کرده اند که به دنبال گفتگو با اتحادیه اروپا هستند و باید هم این کار انجام شود تا دشمنان نتوانند از غفلت و عدم مفاهمه با کشورهای دیگر چنین آسیبی به روابط اقتصادی کشور وارد کنند؛ دشمنان می خواهند چنین فرصتی برای گفتگو شکل نگیرد، زیرا اگر گفتگو در یک محیط آرام و منطقی انجام شود قطعا منطق ایران اسلامی خود را نشان خواهد داد و مشکلات رفع می شود ولی دشمنان به هر ترتیب به دنبال آن هستند که اجازه شکل گیری چنین گفتگویی را ندهند.

وی اظهارکرد: دشمنان سعی دارند با این گزارش ها به دنبال نشان دهند که ایران کشوری است که در آن بی گناه مردم را اعدام می کنند و جو خفقان در آن وجود دارد ؛ در حالی که هنوز چهره رحمانی نظام اسلامی برای آنها تبیین نشده است یا نمی خواهند آن را بپذیرند؛ زیرا تا کنون بیش از 100 هزار نفر که حکم آنها تایید شده بود مشمول عفو قرار گرفتند و یا گروه های فرقه ای و منافقین پس از توبه، آزاد شدند، ولی آنها نمی خواهند این چهره رحمانی به دنبال ارایه شود.

رضایی گفت: شبکه های برون مرزی دینی از جمله شبکه ولایت به خوبی می تواند این چهره رحمانی را به دنیا ارایه دهد زیرا اگر حرف حقی زده شود فطرت بشر آن را می پذیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha