شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فروش تسلیحات نظامی آمریکا به عربستان

حوزه/ بیو گروسکوپ پروفسور علوم سیاسی آمریکایی گفت: آیا حقیقتا سیاستمداران آمریکایی هیچ تناقضی بین فروش بمب‌های مرگبار به عربستان سعودی که منجر به کشته شدن غیرنظامیان شده و ابراز همدردی و تسلیت با قربانیان این حملات نمی‌بینند؟

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» درحالی که پنتاگون اوایل این هفته با قرارداد 40 میلیون دلاری برای فروش قطعات بمب به عربستان سعودی و 3 کشور دیگر موافقت کرد، نمایندگان مجلس آمریکا گفته بودند که می‌خواهند جلوی فروش تسلیحات نظامی کاخ سفید به ریاض که تا کنون منجر به کشته شدن عده زیادی از غیرنظامیان یمنی از جمله کودکان شده است را بگیرند.

ایوان الاند، تحلیلگر امور سیاسی و مدیر  موسسه مستقل صلح و آزادی آمریکا در این باره گفت: ایالات متحده به ائتلافی از کشورهایی با بدترین ساختار حقوق بشر تسلیحات می‌فروشد تا در جنگ‌ها و درگیری‌هایی شرکت کنند که هیچ منفعتی حتی برای ملت آمریکا ندارند.

تسلیت آمریکا به قربانیان حملات هوایی عربستان بی‌معنی‌ است

روز چهارشنبه جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: دولت آمریکا با غیرنظامیان کشته شده در حملات هوایی ائتلاف عربستان سعودی به یمن همدردی کرده و به بازماندگان آنان تسلیت می‌گوید.

الاند در این باره گفت: تا زمانی که آمریکا به فروش بمب و دیگر تسلیحات جنگی به عربستان سعودی و هم‌پیمانانش در درگیری‌های جنگی در یمن پایان ندهد، این عذرخواهی بی‌معنی است

برپایه این گزارش به نقل از  sputniknews.com، بیو گروسکوپ، پروفسور بازنشسته علوم سیاسی دانشگاه ایالتی کالیفرنیا نیز درباره تسلیت آمریکا به قربانیان گفت: آیا حقیقتا سیاستمداران آمریکایی هیچ تناقضی بین فروش بمب‌های مرگبار به عربستان سعودی که منجر به کشته شدن غیرنظامیان در حملات هوایی بی‌رویه عربستان سعودی به این کشور شده و ابراز همدردی و تسلیت به قربانیان این حملات نمی‌بینند؟

گروسکوپ در ادامه گفت: ایالات متحده با این توجیه که دولت و ملت نهادهای مستقلی هستند، هیچ تناقضی میان تسلیت گفتن به یک ملت و فروش اسلحه به یک دولت برای کشتن آن ملت ندیده و به پشتوانه این استدلال مسخره سعی در خفه کردن صدای منتقدان داخلی وخارجی دارد.

طبق تخمین‌های سازمان ملل متحد در 18 ماه گذشته و از آغاز تجاوز عربستان سعودی به کشور یمن تا کنون 10 هزار نفر غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha