شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محسن رضایی

حوزه/ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که امروز باید فلسفه دفاع مقدس برای همگان تشریح و تبیین شود، به ضرورت اییستادگی در برابر استکبار اشاره کرد و گفت: غربی ها لغو تحریم ها را تنها روی کاغذ اعمال کرده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، دکتر محسن رضایی، ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، در محل سپاه استان با بیان این که ایران اسلامی در جنگ تحمیلی حسینی وار وارد میدان نبرد شد و سربلند بیرون آمد، گفت: رزمندگان ایران اسلامی با تاسی به نیروی ایمان و مدد الهی توانستند اقتدار خود را در دفاع از مملکت خویش به نمایش بگذارند.

وی، رسالت امروز رزمندگان دوران دفاع مقدس را رسالتی زینب گونه عنوان کرد و افزود: باید این تجربیات را با ندایی زینب گونه تبیین کنیم و مقاومت و روحیه خودباوری و ایمان به مدد الهی را برای همگان ترسیم نماییم.

سردار رضایی با بیان اینکه امروز باید فلسفه دفاع مقدس را برای همه آزادگان جهان به خوبی تبلیغ و تبیین شود، خاطر نشان کرد: دوران دفاع مقدس و نبرد رزمندگان ایران اسلامی با دشمن به ظاهر به پایان رسیده، اما همچنان این عاشورای حسینی و دفاع مقدس در کشورهای مسلمان از جمله سوریه، عراق، یمن و....ادامه دارد و امروز جوانان با غیرت این مرزوبوم با عشق و جانفشانی از حرم اهل بیت(ع) دفاع می کنند.

وی با بیان اینکه امروز باید علاوه بر تبیین فلسفه دفاع مقدس، باید فرهنگ ایثار و شهادت را توسعه دهیم تا آزادی خواهی و آزادگی همچنان سر لوحه مسلمانی باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سوم خرداد ماه را یادآور استقلال دوباره ایران اسلامی دانست و یادآور شد: سوم خرداد روز استقلال و عید دوباره ایران اسلامی بود، چرا که دشمن بعد از پیروزی انقلاب به انواع نقشه ها متوسل شد تا استقلال ایران را خدشه دار نماید، اما دفاع جانانه رزمندگان ولایی این نقشه ها بی اثر ماند.

سردار رضایی با اشاره به اینکه رزمندگان ما برای بازگرداندن خرمشهر تنها به نصرت الهی و امکانات خود متوسل شدند، ابراز داشت: امروز باید حقیقت دفاع مقدس برای همگان تشریح و تبیین شود، چرا که خاطرات آن دوران امانتی است که باید با حقیقت تمام در همه ابعاد برای نسل های آینده بازگو شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مقاومت تاریخی تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان در دوران دفاع مقدس، اوج ایثار و غیرت رزمندگان این دیار را نشان داد، تصریح کرد: رزمندگان شجاع و غیور لرستان نقش خود را بخوبی در عملیات های فتح المبین و آزادسازی خرمشهر نشان دادند.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل روز از جمله توافق هسته ای اشاره کرد و  با بیان اینکه در اجرای برجام فقط منویات مقام معظم رهبری باید سرلوحه قرار گیرد، افزود: دولتمردان و مردم باید با عمل به این منویات در جهت رفع موانع اقتصادی و تولید داخلی تلاش کنند.

سردار رضایی با تاکید بر اینکه آمریکایی ها و کشورهای مذاکره کننده نشان دادند که هرگز قابل اعتماد نیستد و به وعده های خود ذره ای پایبند نخواهند بود، تصریح کرد: کشورهای مذاکره کننده لغو تحریم ها را تنها در روی برگه اعمال کرده اند و امروز نیز تنها اطلاعیه بانک های اروپایی برای معامله صادر شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، تکیه بر تولید داخلی و استفاده از ظرفیت های درونی در حوزه های مختلف را تنها راه تحقق اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: ایران در این راه با تکیه بر تولید، فرهنگ و توانمندی های خود می تواند پیروز شود و فرهنگ کار و تلاش را نهادینه کند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha