جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمدرضا مبلغی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به این که در ۶ سال گذشته تنها در استان لرستان ۸ مدرسه علمیه وجود داشت، گفت: در سال های اخیر تعداد مدارس به ۱۳ مدرسه افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا مبلغی، ظهر امروز در همایش طلایه داران تبلیغ که با حضور نماینده آیت الله العظمی سیستانی برگزار شد با اشاره به این که در دوران زندیه، صفویه و قاجار علمای بسیاری از لرستان در امر تبلیغ خدمات ارزشمندی ارائه داده اند، گفت: وجود مدارس علمیه قدیمی در بروجرد از جمله مدرسه شاهزاده، رنگینه و حجتیه با قدمت بسیار زیاد گواه این مطلب است.

وی با اشاره به این که در مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد نیز مبلغان و روحانیون برجسته ای تربیت شده اند، افزود: بسیاری از روحانیون لرستان، بخشی از تحصیل حوزوی خود را در این مدرسه سپری کرده اند.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به این که در ۶ سال گذشته تنها در استان لرستان ۸ مدرسه علمیه وجود داشت، گفت: در سال های اخیر با پیگیری های نماینده ولی فقیه در استان، تعداد مدارس علمیه به ۱۳ مدرسه افزایش یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با بیان اینکه ۴ هزار و ۸۵۰ متر مربع از مدارس علمیه استان لرستان فعالیت عمرانی انجام گرفته، افزود: این احداث ها و توسعه فضا مربوط به مدارس علمیه امام صادق(ع) ازنا، استاد سرای الیگودرز، مدرسه علمیه رضویه خرم آباد و مدرسه علمیه امام رضا (ع) پلدختر بوده است.

وی با بیان اینکه ۶ هزار و ۷۵۴ متر مربع زمین برای توسعه مدارس علمیه در استان لرستان خریداری شده، بیان داشت: هم اکنون در بیشتر مدارس استان سطح دو وجود دارد و به زودی سطح ۲ در ۴ مدرسه دیگر راه اندازی خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه لرستان در پایان، خواستار حمایت مسئولان برای توسعه فضاهای حوزوی در این استان شد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha