جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سعید مهدوی امین لرستان

حوزه/ حجت الاسلام مهدوی امین با اشاره به این که لرستان با کمبود روحانی برای تبلیغ در مساجد روبروست، خاطر نشان کرد: هم اکنون در این استان به ازای هر سه مسجد، تنها یک روحانی وجود دارد و این کمبود باید برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام سعید مهدوی امین، ظهر امروز در همایش طلایه داران تبلیغ که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی، نماینده آیت الله العظمی سیستانی، در خرم آباد برگزار شد، با اشاره به این که باید زیر ساخت های تبلیغی با همت تمامی مسئولان در شهرها و روستاهای استان فراهم شود، گفت: امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید بر توجه به بحث تهذیب و تعلیم در حوزه های علمیه و هجرت روحانیون تاکید داشته و دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان با اشاره به این که تهذیب و تعلیم کارآمد منجر به پرورش مبلغان اثرگذار خواهد شد، تصریح کرد: امروز باید حوزه های علمیه بیش از پیش نسبت به تحقق این مهم همت گمارند.

وی با اشاره به این که لرستان با کمبود روحانی برای تبلیغ در مساجد روبروست، خاطر نشان کرد: هم اکنون در این استان به ازای هر سه مسجد تنها یک روحانی وجود دارد و این کمبود باید برطرف شود.

حجت الاسلام مهدوی امین با بیان این که در ایام و مناسبت های مختلف سال از جمله رمضان و ماه های محرم و صفر، کمبود مبلغ با برنامه ریزی تا حدودی جبران شده، ادامه داد: هم اکنون ۶۴۰ روحانی آماده تبلیغ در استان وجود دارد و تعداد روحانیون مستقر و روحانیون طرح هجرت نیز به حدود ۲۱۰ نفر می رسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان در پایان، ساخت خانه های عالم با تجهیزات مناسب را خواستار شد و گفت:هم اکنون ۳۲۰ خانه عالم در روستاهای استان وجود دارد و باید برای احداث و تجهیز خانه های عالم در روستاها اقدامات چشمگیری صورت گیرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha