سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام میرعمادی

حوزه /نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت:اگر امروز حوزه های علمیه از لحاظ کمی و کیفی به رشد قابل قبولی رسیده اند به برکت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد ؛حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی ظهر امروز در همایش طلایه داران تبلیغ در خرم آباد با بیان اینکه علماء و روحانیت همواره در طول تاریخ پناهگاه و مامن هدایت افکار معنوی و سیاسی مردم بوده اند افزود:در طول تاریخ روحانیت همواره زحمات فراوانی برای رهبری و هدایت جریان های دینی و سیاسی و هدایتگری افکار عمومی بر عهده داشته اند به گونه ای که از مشروطه تا ملی شدن صنعت نفت و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی زحمات علماء و روحانیت بخوبی مشهود و نمایان است.

وی با بیان اینکه امروز نیز  حضرت آیت الله سیستانی نهضت مردم عراق را هدایت می کنند تصریح کرد:ایشان همانند خیمه ای هستند که مردم را در زیر این خیمه تجمع کرده اند.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه امروز هم وظیفه علماء و روحانیون وظیفه ای سنگین و خطیری است خاطر نشان کرد:در عصر حاضر مبلغان و روحانیون باید پیش از پیش در صحنه تبلیغ، حضور داشته باشند؛ چرا که امروز هجمه های دشمنان جهان اسلام  علیه مسلمانان دو چندان شده است و باید روحانیت در جهت رفع این شبهات و پاسداری از حریم دین در بین مردم رسالت خود را به نحو احسن انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی با بیان اینکه امروز روحانیت باید سه مسئولیت مدنظر رهبر معظم انقلاب را به نحو احسن انجام دهند بیان داشت:اولین تعبیر والای رهبر معظم انقلاب در خصوص وظایف علماء و روحانیت ،هدایت فکری و معنوی مردم است.

وی با بیان اینکه علماء ستارگان آسمان هدایت و رهبری دینی مردم هستند افزود:هدایت فکری،تبیین اندیشه های والا و ناب اسلامی و بصیرت افزایی دینی و سیاسی نیز از جمله دیگر رسالت علماء و روحانیون از دیدگاه مقام معظم رهبری است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان پاسخگویی به شبهات و ارتقاء بصیرت روز افزون دینی و سیاسی را نیز از دیگر مسئولیت های مبلغان و علمای دین بر شمرد و یادآور شد:مبلغان باید تلاش کنند منویات رهبری را در انجام وظایف محوله خود نمود دهند.

وی، حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی را نمونه ای بارز از مبلغان کارآمد و با انگیزه در انجام رسالات خود برشمرد و بیان داشت:امروز فعالیت های این عالم پر تلاش در حوزه های علمی،تحقیقاتی،رسیدگی به حوزه های دینی ،احداث اماکن مورد نیاز دینی ،فرهنگی و اجتماعی برای مردم،ساخت کتابخانه ها و مراکز حوزوی و همچنین فعالیت به روز در مرکز آل بیت تنها گوشه ای از فعالیت ها و رسالات این عالم ساعی و کوشا است.

تقدیم ۶۰ روحانی شهید لرستانی در دوران دفاع مقدس به اسلام و انقلاب

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه استان لرستان سرزمین مفاخر بزرگ حوزوی از جمله فخر عالم تشیع آیت الله العظمی بروجردی ، آیت الله کمالوند و....است افزود:این استان با تقدیم ۶۰ شهید از جامعه روحانیت توانسته است دین خود را نسبت به اسلام و انقلاب در بین علماء و روحانیت ادا نماید به گونه ای که تقدیم اولین و آخرین شهید روحانی دفاع مقدس از افتخارات ایثار و شهادت علمای این استان است.

نشاط حوزه مرهون رهبری داهیانه مقام معظم رهبری است

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی در ادامه با بیان اینکه امروز پویایی ،نشاط و فعالیت های حوزه های علمیه مرهون رهبری و عنایات ویژه مقام معظم رهبری و روحانیت معزز است افزود:اگر امروز حوزه های علمیه از لحاظ کمی و کیفی به رشد قابل قبولی رسیده اند به برکت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون از مردم برخی روستاها از وجود روحانی و مبلغ بی بهره هستند افزود:باید با همت دستگاه های ذیربط و جذب کمک های مردمی و خیران نسبت به تاسیس و تجهیز خانه های عالم برای حضور مداوم روحانیون و مبلغان اقدام شود تا نسبت به ارتقاء بصیرت دینی و سیاسی در بین روستاییان هم اقدامات ارزشمندی صورت گیرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha