چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
صلح

حوزه/ به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه بقیه الله(عج) شیراز موارد مهم استعمال صلح در قرآن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، به همت معاونت پژوهش و تهذیب مدرسه علمیه بقیه الله(عج) شیراز و با حضور کارشناس حوزوی ، موارد مهم استعمال صلح در قرآن مجید مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام صالح ابراهیمی نیا، مسئول مدرسه بقیه الله(عج) شیراز در این برنامه اظهار داشت: در قرآن مجید آیات زیادی راجع به اصلاح کردن آمده است که نشان می دهد اصلاح یکی از عوامل مهم در تعامل و برخوردهای روز مره انسانها با یکدیگر است و آثار ارزشمندی دارد.

وی بیان کرد: اگر دو گروه از مسلمانان با یکدیگر نزاع و اختلاف کردند وظیفه مسلمانان دیگر آن است که آن را حل کنند و نگذارند که اختلاف و نزاع باعث مشکلات بیشتر بشود و یا اینکه بیگانگان و دشمنان اسلام دخالت کنند.

این استاد حوزه شیراز خاطر نشان کرد: صلح و سازشی را که مورد سفارش و تاکید اسلام است و به هنگام نزاع و درگیری دو گروه و یا دو کشور مسلمان باید برقرار شود، آن است که بر اساس عدالت و امر خدا باشد به طوری که حق هیچ کس ضایع نشود.

وی اضافه کرد: متاسفانه در جهان امروز کشورهای اسلامی بیشترین مشکلات را دارند و با آنکه از بهترین امکانات و نیروهای انسانی برخوردارند کارهایشان به دست بیگانگان و دشمنان اسلام افتاده است.

تولیت مدرسه بقیه الله(عج) شیراز بیان کرد: دشمنان قسم خورده با شعار آشتی و صلح وارد کشورهای مسلمانان شده و بدترین ضررها را وارد می کنند، عدال که از پایه های اصلی در حل اختلافات است به هیچ عنوان رعایت نمی شود و در پوشش عدالت و قانون و برقراری آشتی، برنامه های خود را دنبال و منافعشان را تامین می کنند.

وی در ادامه یادآور شد: سند زنده آن، داستان فلسطینیان مظلوم است که در قلب خاورمیانه در میان چندین کشور اسلامی گرفتار صهیونیست ها شده اند و آنان با حمایت قدرت های بزرگ استکباری چندین سال است که بدترین ستم ها و جنایت ها را به فلسطین و کشورهای اسلامی انجام داده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha