جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمد قطبی

حوزه /رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بررسی ویژگی های ارزشمند قرآن کریم ، به معرفی برخی از ابعاد متکثر و چندگانه قرآن پرداخت و استفاده نکردن از این فرصت ها و ویژگی ها را به عنوان ضعفی در جامعه علمی کشور بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و رئیس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن امروز در آیین افتتاحیه پنجمین دوره قرآن و تربیت با موضوع سیر تحول دینی در قرآن کریم اظهار داشت: قرآن سفره گسترده و بلند دامنه و عمیقی است که هرکس به قدر فهم، توان و نیازش از آن بهره می برد.

وی در ادامه به ابعاد متکثره و چندلایه قرآن کریم اشاره کرد و گفت: وجود ابعاد متکثره قرآن کریم نشان از عظمت این معجزه بزرگ الهی است که افراد به تناسب نیازشان از آن بهره می برند، برخی در سطوح پایین صرفاً از باب برکت جویی و استفاده ظاهری که این سطح عامیانه است تا سطوح عالی که سطوح اندیشه ای، علمی و معرفتی است که عمق هدایت بشریت را رقم می زند.

 حجت الاسلام و المسلمین قطبی عنوان کرد: امروزه  شاهد بهره گرفتن از قرآن حتی در حوزه های متعدد و با سلیقه افراد هستیم، مانند حوزه های متعدد زیباشناختی از قبیل صوت، نگارگری و تصویرگری های تجسمی و نمایشی، ادبیات، تاریخ، استدلال های عمیق فلسفی و رویکردهای جامعه شناسی و زیبا شناسی  که می تواند خیر و برکت کثیری را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: این کتاب سفره گسترده برای تأمین خواسته ها و نیاز هرکس با هرسطح علمی و با هر رویکردی و با هر زاویه دیدی به ویژه اگر مسلمان باشد که بر او حجت است و غیر مسلمانان نیز معتقدند که قرآن منبع عظیم و پرخیر و برکت و گرانقدری است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در ادامه افزود: امروز ما در شرایطی به دنیا آمده ایم که جامعه اسلامی و شیعی و در نظام مقدسی که یکی از ارزش های قرآنی به نام ولایت فقیه بر آن حاکم است و در هیچ دوره ای تاکنون شرایط  و امکانت وسیع سخت افزاری و نرم افزاری مانند الاّن برای بهره گیری از قرآن رقم  نخورده که باید از این فرصت به نحو احسن استفاده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha