جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قرآن

حوزه/ انس با قرآن سعادت انسان را تضمین می کند، لذا باید با استفاده از فرصت طلایی ماه مبارک رمضان، فرهنگ و آموزه های قرآنی را در جامعه ترویج داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین کریم کشکولی، شامگاه شنبه، در افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان، گفت: قرآن چهار صورت دارد اول عبارت و سپس اشارت، پس از آن لطافت و در نهایت حقیقت قرآن، حقیقت قرآن مربوط به انبیاست و دست ما از آن کوتاه است، اما می توان از عبارت قرآن عبور کرد و به اشارت رسید و سپس لطافت قرآن را درک کرد.

مدیر مدرسه علمیه اباصالح المهدی(عج) ادامه داد: علامه طباطبایی(ره) به شاگردش می گوید می دانی هر کس یک رود نیل و یک فرعون دارد و اگر از عرض رودخانه عبور کند، فرعونش را غرق کرده و به ملاقلات خدا خواهد رسید، عمر انسان رودخانه نیل و شیطان فرعون اوست و ملاقات خدا بدون عبور از عرض رودخانه و از بین بردن شیطان ممکن نخواهد بود، ما باید قرآن را درک کنیم تا بدانیم عبور از عرض عمر یعنی چه.

رئیس دانشگاه علوم قرآن و حدیث علامه مجلسی(ره) با تاکید بر ضرورت انس با قرآن و عمل به دستورات قرآنی، تصریح کرد: انس با قرآن سعادت انسان را تضمین می کند، لذا باید با استفاده از فرصت طلایی ماه مبارک رمضان، فرهنگ و آموزه های قرآنی را در جامعه ترویج داد. 313/38

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha