پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسابقات قرآن در آستان مقدس حضرت عباس(ع)

حوزه / هم‌زمان با حلول ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن آستان مقدس عباسی شاهد آغاز به کار مسابقات قرآن بود. این مسابقات تا نیمه رمضان ادامه خواهد داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، هم‌زمان با حلول ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن آستان مقدس عباسی شاهد آغاز به کار مسابقات قرآن بود.

این مسابقات را مؤسسه قرآن کریم وابسته به بخش امور معارف اسلامی و انسانی آستان مقدس عباسی برگزار می کند.

این دومین سال متوالی است که مسابقات با مشارکت 24 گروه از استان‌های مختلف عراق و با نظارت کمیته داوری ویژه اجرا می شود.

این مسابقه مشتمل بر احکام تلاوت و حفظ و تفسیر به همراه فعالیت‌های ویژه ماه مبارک این مؤسسه می باشد.

این مسابقه با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم توسط قاری توانا "امیر عامر" یکی دانشجویان دوره قاریان توانای ملی آغاز گردید. در مرحله بعد شیخ جواد النصراوی مدیر مؤسسه قرآن کریم بعد از خوشامدگویی به هیئت‌های قرآنی حاضر در مسابقه، سخنانی را پیرامون توجه ویژه آستان مقدس عباسی به فرهنگ قرآنی از جمله این فعالیت قرآنی که برای دومین سال متوالی برگزار می شود، ایراد کرد.

وی افزود: مؤسسه قرآن کریم تلاش دارد تا از طریق اینگونه برنامه های قرآنی، فرهنگ قرآنی را در میان جامعه گسترش دهد و یک نسل قرآنی مبارک تربیت کند که با هدایت ثقلین که همان قرآن کریم و اهل البیت (علیهم السلام) هستند حرکت کنند.

النصراوی گفت: این مؤسسه مراسم و حلقه‌های قرآنی را در شهر مقدس کربلا و سایر استان ها برگزار می کند و این فعالیت ها طی روز ها و شب های ماه مبارک رمضان افزایش خواهد یافت.

 در ابتدا گروه "حامل اللّواء"(پرچمدار) تواشیح قرآنی زیبایی را اجرا می کنند، سپس قاریان، حافظان و سید حسنین الحلو مجری مسابقه برای آغاز دومین مسابقه گروهی و ملی قرآن کریم اعلام می شوند. اول گروه "ذی قار" با گروه "میسان" وارد مسابقه می شوند که گروه "میسان" با کسب 27 امتیاز بیشتر به پیروزی دست می یابد.

شایان ذکر است که مسابقات قرآنی تا پانزدهم این ماه ادامه دارد و از شبکه ماهواره‌ای "الفرات" پخش می شود. این مسابقه در کنار فعالیت های ویژه قرآنی مؤسسه قرآن کریم طی ماه مبارک رمضان برگزار می شود و گروه‌های بسیاری از استان های مختلف عراق شرکت می کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha