سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
بیکاری و دستمزدهای ناکافی برای مسلمانان تحصیل‌کرده استرالیایی

حوزه/ با وجود آنکه مسلمانان استرالیایی نسبت به دیگر گروه‌های جامعه تحصیل کرده‌تر هستند اما احتمال استخدام آن‌ها نسبت به دیگر اعضای جامعه کمتر است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از probonoaustralia.com، در گردهمایی شورای تنوع جمعیتی در استرالیا که در شهر سیدنی برای ایجاد شبکه توانایی‌های فرهنگی برگزار شد، روایت‌های دسته اولی درباره وضعیت کاری و محیط‌های اشتغال مسلمانان استرالیایی نقل شد.

لیزا آنز، مدیر شورای تنوع جمیتی استرالیا در این نشست گفت: ما می‌دانیم که مسلمانان استرالیایی در جامعه و خصوصا در فضای کاری در معرض تبعیض قرار دارند و این نشست را نیز در راستای بررسی پیش‌داوری‌های تبعیض‌گرایانه و تعصبات ناخودآگاهی تشکیل داده‌ایم که مانع بدست آوردن شغل برای بسیاری از مسلمانان، همچنین احترام و دسترسی به فرصت‌های شغلی مناسب برای آنان می‌شود.

وی افزود: بسیاری از مردم پیش‌داوری‌های کلیشه‌ای خود را به دیگران منتقل می‌کنند و این سوءتعابیر در ترکیب با تبلیغات رسانه‌ها و رفتار جنون‌آمیز در حوزه سیاسی استرالیا نتایج بسیار ناسالمی دربرداشته‌، در نتیجه به عقیده من برای به حداقل رساندن این نتایج منفی، بایستی در مقابل اسلام‌هراسی بایستیم. ما نیاز به همکاری شهروندان، به چالش‌ کشیدن برخوردهای غلط و نمونه‌ها و الگوهای مناسب داریم.

اسلام‌هراسی فرهنگ عامه جامعه استرالیا شده است!

مریم ویس‌زاده، وکیل و مدیر مرکز ثبت اسلام‌هراسی در استرالیا، طی سخنانی در مراسم افتتاحیه، با اعلام این که اسلام‌هراسی در استرالیا رو به افزایش است، گفت: متاسفانه اسلام‌هراسی در جامعه استرالیا به فرهنگ عامه مردم تبدیل شده است که هزینه این مسئله را نه تنها مسلمانان، بلکه تمامی اعضای جامعه می‌پردازند و عواقب اجتماعی، روحی و روانی، اقتصادی و اجتماعی آن بسیار زیاد است.

مسلمانان تحصیل‌کرده‌تر از دیگر گروه‌های اجتماعی در استرالیا هستند

بعضی یافته‌‌ها نشان می‌دهد که مسلمانان استرالیایی با وجود آن که نسبت به دیگر گروه‌های جامعه تحصیل کرده‌تر هستند، اما احتمال استخدام آن‌ها در مشاغل نسبت به دیگر اعضای جامعه کمتر است. آن‌ها همچنین در مشاغل رده بالا کمتر حضور دارند و در مشاغل کم اهمیت با وضعیت نامناسب حضور بیشتری دارند. تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که مسلمانان استرالیایی اگر هنگام مصاحبه کاری نام خود را به صورت انگلیسی تلفظ کنند بیشتر احتمال بدست آوردن شغل مربوطه را دارند.

آنز در این باره می‌گوید: ما معتقدیم که کارفرمایان باید شرایط کاری فراگیرتری را ایجاد کنند. ما باید درمقابل نژادپرستی و بیگانه‌هراسی ایستادگی کنیم و کمترین تحمل و مدارا را با تبعیض و آزار و  اذیت در محیط کاری از خود نشان دهیم، گذشته از اینکه داشتن یک فضای کاری جامع و فراگیر می‌تواند به نفع همه باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha