سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مسلمانان استرالیایی، مسجدی را که ۲ بار به آتش کشیده شده را بازسازی می‌کنند

حوزه/ ساختمان مسجد گاردن سیتی در استرالیا که تاکنون ۲ مرتبه توسط اسلام‌ستیزان به آتش کشیده شده، بازسازی و توسعه می‌یابد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از دیلی میل، مسجدی در ایالت کوئینزلند جنوبی، واقع در استرالیا که در سال‌های گذشته دو مرتبه توسط راست‌گرایان ضداسلامی به آتش کشیده شده، توسعه می‌یابد.

توسعه و بازسازی مسجد گاردن سیتی در شهر توومبای استرالیا 700 هزار دلار هزینه در برخواهد داشت و با توجه به رشد قابل توجه نمازگزاران مسلمان در توومبا، انتظار می‌رود که پنج شنبه این هفته شورای شهر با طرح توسعه و نوسازی ساختمان مسجد موافقت به عمل آورد. به این ترتیب

نزدیک به 300 نمازگزار استرالیایی بار دیگر قادر به برگزاری نماز جماعت خواهند بود.

با وجودی که ساختمان این مسجدکه پیش از این متعلق به یک کلیسا بوده است، تاکنون 2 مرتبه به حریق کشیده شده، اما پلیس استرالیا هنوز نتوانسته عاملان آتش سوزی را دستگیر کند. این آتش سوزی تعمدی یک بار در 17 آوریل سال گذشته و بار دیگر در ژانویه امسال اتفاق افتاد و سبب ایجاد آسیب‌های زیادی به ساختمان مسجد شد. در جریان حادثه سال گذشته فرد ناشناسی با شکستن شیشه‌های مسجد، آسیب‌های داخلی قابل توجهی به ساختمان آن وارد آورد.

در حادثه دوم نیز افراد مهاجم با آتش زدن یک سطل پلاستیکی، صدماتی زیادی به طبقه همکف وارد کردند.

با وجودی که هزینه ساخت دوباره مسجد را بیمه پرداخت خواهد کرد، اما برای توسعه و نوسازی مسجد به مبلغ بیشتری نیاز بوده و قرار است به این منظور جلسات جمع آوری کمک‌های مالی از جامعه اسلامی  برگزار شوند.

پروفسور شاه جهان خان، رئیس و موسس جامعه اسلامی توومبا در این باره گفت: از آنجایی که املاک کافی برای توسعه داریم، قادریم تسهیلات مسجد از جمله دستشویی، وضوخانه و فضایی مناسب برای عبادت بانوان مسلمان را داشته باشیم و کمیته تصمیم گرفته است این امکانات را فراهم کند. به علاوه کمیته رشد جمعیت مسلمانان در سال‌های آینده را نیز در نظر گرفته و براساس نیازهای آینده عمل خواهد کرد.

ساختمان و محوطه مسجد همچنین فضای پارکینگ بزرگی برای بیش از 40 وسیله نقلیه خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha