دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ترویج فرهنگ اهدای اعضای بدن در بین مسلمانان استرالیایی

حوزه/ در سال‌های اخیر رهبران مذهبی، پرستاران متخصص و فعالان اجتماعی تلاش‌های زیادی برای از بین بردن سوءتعابیر درباره پیوند بافت و اعضای بدن انجام داده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه  فرهنگ اهدای عضو در میان مسلمانان استرالیا رو به افزایش است و مفتی اعظم این کشور نیز اخیرا از عمل اهداء و پیوند اعضای بدن حمایت به عمل آورده است.

میشله دواد، پرستار مشاور مرکز پزشکی پیوند اندام و اعضای بدن در ناحیه جنوب غربی شهر سیدنی در استرالیا می‌گوید: در گذشته در نواحی جنوب غربی سیدنی 70% جواب منفی برای اهدای اعضای بدن دریافت می‌کردیم، اما اکنون 70% پاسخ مثبت می‌شنویم.

وظیفه دواد و تیم پرستاران ویژه او تعامل با خانواده‌ها در ساعات بحرانی است که عزیزانشان را از دست داده و پیوند اعضای بدن در این زمان امکان پذیر است. تلاش‌های آن‌ها به 1 هزار و 500 استرالیایی که در لیست پیوند عضو قرار دارند، امید زندگی می‌دهد.

در سال‌های اخیر رهبران مذهبی، پرستاران متخصص و فعالان اجتماعی  تلاش‌های زیادی برای از بین بردن سوءتعابیر درباره پیوند بافت و اعضای بدن انجام داده‌اند.

اخیرا ابراهیم ابومحمد مفتی اعظم استرالیا نیز پیامی در حمایت از اهدای اعضای بدن منتشر کرده و گفته است: در باور اسلامی نجات جان انسان‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اسلام اهدای اعضای بدن را پذیرفته و از آن به عنوان عملی اخلاقی یاد می‌‌کند.

ثابت شده که مباحث و فتواهای ارائه شده توسط روحانیون مذهبی و رهبران در دنیای اسلام در خصوص اهدای اعضای بدن، اهمیت زیادی در چگونگی تصمیم‌گیری مسلمانان ساکن کشورهای غربی و انتخاب آنان داشته است. در چندین فتوای داده شده توسط روحانیون برجسته آمده است که اهدای اعضای زنده و غیرزنده، در صورت رایگان بودن از نظر اصول اسلامی پذیرفته شده هستند. در هیچ یک از فتواها نیز عنوان نشده است که غیرمسلمان بودن گیرنده و اهداکننده، تفاوتی در اصل عمل ایجاد کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha