سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
گروه‌های اسلام‌ستیز در استرالیا، تهدیدی علیه امنیت ملی

حوزه/ رئیس سازمان اطلاعات امنیت استرالیا گفت: سناتورهای رادیکال اسلام‌ستیز و گروه‌های راست‌گرا خصوصا حزب « احیای استرالیا» در این کشور تهدید رو به رشدی علیه امنیت ملی محسوب می‌شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، وب‌سایت سازمان اطلاعات امنیتی استرالیا (آسیو) اعلام کرده که جنبش‌های ضداسلامی در این کشور تهدیدی علیه امنیت ملی محسوب می‌شوند.

دانکن لوئیس رئیس سازمان اطلاعات امنیت استرالیا گفت: سناتورهای رادیکال اسلام‌ستیز و گروه‌های راست‌گرا خصوصا حزب « احیای استرالیا»  در این کشور تهدید رو به رشدی علیه امنیت ملی محسوب می‌شوند.

لوئیس گفت: اعضای حزب احیای استرالیا در گذشته نیز اعمال خشونت‌آمیز از خود نشان داده‌اند و انتظار می‌رود که اعضای این حزب در آینده نیز در برابر گروه‌های اسلامی خشونت به کار بگیرند. این یک مشکل واقعی است، ما از این مشکل بسیار آگاه هستیم و روی این مسئله کار می‌کنیم.

او همچنین در پاسخ به رشد تهدید این احزاب استرالیایی گفت: بله قبول داریم که تهدید این گروه‌ها نسبت به 18 ماه گذشته رشد داشته است و ما از این مسئله آگاه هستیم.

حضور 70 کودک تبعه استرالیا در مناطق تحت اشغال داعش

لوئیس همچنین افشاء کرد که 70 کودک استرالیایی تاکنون در میادین نبرد سوریه یا عراق در معرض گروه‌های افراط‌گرا قرار گرفته‌اند که این کودکان یا همراه با خانواده‌هایشان از استرالیا به مراکز داعش گریخته‌اند یا در آن مناطق به دنیا آمده است.

همچنین 190 استرالیایی به طور فعال و از طریق سربازگیری، کمک مالی یا پیوستن به گروه‌های تروریستی چون داعش، از تروریسم حمایت می‌کنند که این تعداد شامل 40 تبعه استرالیایی که به از عراق یا سوریه بازگشته‌اند نیز می‌شود. به علاوه تاکنون 68 تبعه استرالیایی در میادین جنگ داعش کشته شده‌اند 110 نفر هنوز در مناطق جنگی حضور دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha