دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مسجد

حوزه/ به مناسبت روز ملی درهای باز مساجد در استرالیا، مراکز اسلامی و مساجد سرتاسر این کشور از جمله ایالت کوئینز روز شنبه درهای مساجد را به روی مردم این کشور باز می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از cairnspost، روز شنبه 8 آبان به مناسبت روز ملی درهای باز مساجد در استرالیا، مراکز اسلامی و مساجد سرتاسر این کشور، از جمله ایالت کوئینز، اقدام به گشودن درهایشان به روی مردم استرالیا و غیرمسلمانان شهرشان کردند تا از این طریق با افسانه‌های دروغین اسلام‌ستیزان مبارزه کنند.

در همین راستا مراسم روز درهای باز دو مسجد شهرهای کنز و ماریبا در ایالت کوئینز، از ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر برگزار شده و تور بازدید همانند دیگر مراسم برگزار شده در مراکز اسلامی کشورهای مختلف شامل باجه حجاب اسلامی، جلسه پرسش و پاسخ درباره دین اسلام، گذاشتن حنا و غیره بود.

روز ملی درهای باز مساجد زمانی گذاشته شد که در روز 19 اکتبر، یک زن مسلمان به خاطر مسلمان بودن و داشتن حجاب مورد حمله 3 مهاجم ناشناس قرار گرفت.

دکتر سامی معید یکی از برگزارکنندگان روز درهای باز می‌گوید: ما چند هدف در ذهن داریم؛ نخست اینکه قصد داریم از اسلام، مسلمانان و مساجد رفع ابهام کنیم. گاهی اوقات در اخبار رسانه‌ها حرف‌هایی می‌شنوید و این خودش ایده‌ای می‌شود تا به مسجد محله خودتان بیایید و مستقیما با مسلمانان محله خودتان آشنا شوید. سپس به تدریج متوجه می‌شوید که مسلمانان نیز مردمی مانند خود شما هستند و به مشاغل مختلفی چون پزشکی و یا رانندگی تاکسی سرگرم بوده و تفاوت چندانی با دیگر اعضای جامعه ندارند.

دکتر معید امیدوار است که این مراسم در ارتقاء درک بهتر از اسلام کمک کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha