سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ابراهیم مهاجریان مقدم

حوزه/ امام جمعه طبس حفظ روحیه انقلابی را بسیار مهم خواند و تصریح کرد: دشمن به دنبال سست کردن روحیه انقلابی جامعه است و علیه انقلاب و مردم تبلیغ سوء می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم مهاجریان مقدم، در اجلاس روحانیون طبسی سراسر کشور درباره حفظ روحیه انقلابی در جامعه و روحانیت و راه های جلوگیری از نفوذ دشمن، تصریح کرد: دشمن به دنبال سست کردن روحیه انقلابی جامعه است و علیه انقلاب و مردم تبلیغ سوء می کنند.

تولیت مدرسه علمیه حضرت حجت(عج) مشهد، اظهار کرد: این موضوع برای مقام معظم رهبری همیشه یک دغدغه محسوب می شود و بحث نفود به ویژه بعد از فرجام حساسیت و گسترش بیشتری پیدا کرده است.

امام جمعه طبس با بیان اینکه روحیه مبارزه باظلم، جهاد و استکبار ستیزی باید در جامعه اسلامی وجود داشته باشد، گفت: قرآن نسبت به این امر تاکید کرده که می توان به آیه «... وَ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدينَ عَلَي الْقاعِدينَ أَجْراً عَظيماً (نساء/ 95) » اشاره کرد.

وی با اشاره به تحمل سختی ها، مبارزه با دشمن و احیای ارزش ها توسط پیامبران الهی، یادآور شد: به طور مثال تازمانی که بنی اسرائیل مبارزه نکرده و از نبی خدا اطاعت نکردند، پیروز نشدند، ولی وقتی که حضرت موسی(ع) در وجود آنها روحیه جهادی و انقلابی را ایجاد کرد، به نتیجه رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجریان مقدم افزود: با این وجود بنی اسرائیل کاری کردند که برتری شان به روحیه تسامح، تساهل و ولنگاری تبدیل و غضب خدای متعال شامل شان شد.

امام جمعه طبس با اشاره به نقشه دشمن در کشورهای منطقه و ایجاد گروه های تروریستی مانند القاعده، داعش و ... تاکید کرد: با توجه به دیدگاه دین نسبت به داشتن روحیه ظلم ستیزی، پروژه اسلام هراسی در راستای از بین بردن روحیه جهاد و استکبار ستیزی کلید خورده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha