دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
درآمدی بر مفرد شناسی روشمند آیات قرآن

حوزه/ این اثر می تواند برای محققان در زمینه علوم قرآن و حدیث و افرادی که تمایل به آشنایی با ادبیات عرب، مباحث علوم قرآنی و دانش اصول فقه دارند، مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، کتاب " درآمدی بر مفرد شناسی روشمند آیات قرآن " نوشته حجت الاسلام محمد علی مروجی طبسی توسط انتشارات سمیع منتشر گردید.

کتاب مذکور در هفت فصل تنظیم شده که فصل اول آن  "کلیات و مفاهیم"، فصل دوم، "دانش مفردات؛ چیستی، پیشینه و شاخه های آن"، همچنین فصل سوم تا هفتم به ترتیب شامل "مبانی حاکم بر تحلیل واژگان قرآن"، "منابع فهم واژگان قرآن"، "مراحل فهم واژگان قرآن"، "آسیب شناسی فهم واژگان قرآن" و درآخر "تطبیق مراحل فهم مفردات بر چند واژه قرآنی" می باشد.

این اثر بر آن است تا در حوزه پژوهش های قرآنی گامی هرچند کوتاه اما موثر در راستای فهم و معنا شناسی روشمند "مفردات" قرآن بردارد و مباحث روش شناسی مرتبط با تدبر و تفقه در مفردات آیات قرآن را به صورت نظام یافته به جامعه علمی و علاقه مندان به تفسیر و علوم قرآنی عرضه نماید. از این رو نویسنده در کتاب " درآمدی بر مفرد شناسی روشمند آیات قرآن "با بهره گیری از منابع تفسیری، علوم قرآنی، قواعد و روش شناسی تفسیر قرآن به بیان اصول، ضوابط، مراحل و موانع فهم مفردات قرآن پرداخته است.

کتاب مذکور در قطع وزیری، با همت انتشارات سمیع، در 254 صفحه منتشر شده است. علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند با شماره تلفن های 09121018752 و 09124762230 تماس حاصل نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha