جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عذرخواهی مرد امریکایی از زن مسلمان به خاطر رفتارهای ضدمسلمانی موجود در امریکا

حوزه/ یک مسلمان محجبه آمریکایی وقتی با دو فرزند خردسالش به یک کتابفروشی‌ بزرگ در بوستون رفته بود با پیرمردی غریبه روبرو شد که از وی به خاطر رفتارهای تنفرآمیز و اسلام‌هراسانه موجود در آمریکا عذرخواهی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از یاهو یک مسلمان محجبه آمریکایی به نام لینا العَریان وقتی با دو فرزند خردسالش هدی و حیبا به یکی از کتابفروشی‌های بزرگ بوستون رفته بود، پیرمردی را دید که به سویش می‌آید. این پیرمرد 90 ساله آمریکایی که خودش را لنی معرفی کرد از لینا العریان به خاطر رفتارهای تنفرآمیز و اسلام‌هراسانه موجود در آمریکا عذرخواهی کرد و در حالی که در چشمانش اشک حدقه زده بود به واو گفت: می‌تواند تصور کند چقدر شنیدن اخبار تلویزیون در آمریکا برای مسلمانان سخت است. لنی به العریان گفت: می‌داند در این کشور چه کوته‌فکری‌های درباره زنان محجبه وجود دارد و متأسف است که فرزندان او هم احتمالا مورد چنین رفتارهایی قرار خواهند گرفت. او به این مادر مسلمان اطمینان داد که بیشتر مردم آمریکا دچار تعصب و غرض علیه مسلمانان نیستند و هرچه در اخبار می‌شنوند باور نمی‌کنند.

العریان در پستی که در فیسبوکش منتشر کرد ضمن انتشار عکسی که با این پیرمرد در کتابفروشی «برنز اند نوبل» بوستون گرفته بود، ماجرای رویارویی با وی و ابراز همدردی و عذرخواهی او را توضیح داد؛ پست وی بلافاصله مورد توجه شدید کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت به طوری که خبرگزاری یاهو با العریان مصاحبه‌ای تلفنی انجام داد. این زن محجبه در پاسخ به این سؤال که هدفش از انتشار این ماجرا چه بوده گفت: «می‌خواستم مردم بدانند که هنوز هم خوبی، مهربانی، محبت و عشق به انسانیت وجود دارد و محبت، سیاستِ ترس را مغلوب می‌کند.»  

العریان توضیح داد: «وی از من خواست اجازه دهم برای کودکانم هدیه‌ای بخرد تا آنها او را فراموش نکنند. اما من پیشنهاد دادم که فقط با همدیگر عکسی یادگاری بگیریم.»

وی تأکید کرد: وجود تعصبات کور علیه سیاه‌پوستان و رنگین‌پوستان و مقصر خواندن مسلمانان برای مشکلات چیز جدیدی نیست، اما اخیرا برخی سیاستمداران آمریکایی برای به دست آوردن توجه و حمایت، از این ترس و نفرت قدیمی سوء استفاده کرده و به  آن بیش از پیش دامن می‌زنند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha