شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 397766
۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷
بی عدالتی در دادگاه های بحرین

حوزه/ دادگاه بحرین متهمان عادی را از دانستن موعد محاکمه خود محروم می کند تا بدین ترتیب از شرکت در یک یا دو جلسه دادگاه خود محروم شوند و حکم غیابی در مورد آنها صادر شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از منامه پست، اکنون برای همه روشن شده که نظام بحرین بنا ندارد به تنش زایی و ظلم و تبعیض خود پایان دهد و در این راستا محاکمه ها و دادگاه های بحرین به گونه ای است که کشور در ظلم و بی عدالتی آن غرق شده و هر انسانی از دانستن آن تعجب می کند و البته این بدترین برگ پرونده نظام ظالم و پلیسی آل خلیفه نیست.

در این زمینه به تازگی اطلاعاتی به دست آمده که نشان می دهد دادگاه بحرین متهمان عادی یعنی عوام الناس را به صورت عمدی از دانستن موعد محاکمه خود محروم می کند تا بدین ترتیب از شرکت در یک یا دو جلسه دادگاه خود محروم شوند و حکم غیابی در مورد آنها صادر شود.

یک منبع آگاه بحرینی در این زمینه گفت: این شیطنت و بی عدالتی دادگاه ها موجب نگرانی بازداشت شدگان و متهمان شده است.

وی افزود: به عنوان مثال در مورد اتفاقات زندان جو بحرین در سال 2015 تعداد متهمان این پرونده 57 زندانی بود که فقط ده نفر از آنها به دادگاه احضار شدند و در مورد تمام متهمان دیگر این پرونده احکام سنگین و ظالمانه قضایی و جریمه های نقدی به صورت غیابی صادر شد در حالی که هیچ کدام از آنها در دادگاه ابتدایی و استیناف حاضر نشده بودند.

این منبع آگاه ادامه داد: مثال ها در مورد این بی عدالتی فراوان است که افراد و مسئولان زیادی نیز در آن دست دارند، اما نظام اصرار دارد همچنان به بی عدالتی خود نسبت به اکثریت اصیل ملت بحرین ادامه دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha