دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تخریب کمک‌های انسان دوستانه توسط اسرائیل

حوزه/ به گفته یک آژانس سازمان ملل متحد، آمار تخریب و مصادره کمک‌های انسان دوستانه بین‌المللی به مردم فلسطین توسط اسرائیل نسبت به سال گذشته به ۱۵۰ درصد رسیده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از imemc.org، یک آژانس سازمان ملل اعلام کرد که تخریب و مصادره کمک‌های انسان دوستانه این سازمان به مردم فلسطین از آغاز امسال نسبت به سال گذشته به 150 درصد رسیده است.

دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور انسان دوستانه در سرزمین‌های اشغالی فلسطین (اوچا) در گزارش 2 هفتگی 18-31 اکتبر اعلام کرد: مقامات صهیونیستی 18 ساختمان متعلق به 6 جمعیت فلسطینی را در شرق بیت المقدس تخریب یا مصادره کرده، 54 نفر از جمله 29 کودک را بی‌خانمان کرده‌اند و به معیشت بیش از 46 تن دیگر آسیب زده‌اند.

این سازمان همچنین اعلام کرد که 8 ساختمان تخریب شده از جمله پناهگاه‌های مسکونی، سرویس بهداشتی و یک مخزن آب، به عنوان کمک‌های انسان دوستانه در راستای تخریب‌های قبلی ارائه شده بودند. در نتیجه آمار ساختمان‌های تخریب شده توسط رژیم صهیونیستی از آغاز سال 2016 به 273 ساختمان می‌رسد که این رقم نسبت به سال گذشته 150 درصد افزایش نشان می‌دهد.

در این گزارش همچنین ذکر شده که نیروهای اسرائیل 196 تفتیش و عملیات بازداشت در کرانه باختری انجام داده‌اند که در پی آن 234 تن را دستگیر کرده‌اند.

رژیم اسرائیل به مردم فلسطین اجازه ساختمان سازی در سرزمین‌های اشغالی و بیت‌المقدس را نمی‌دهد، و فلسطینیان به ناچار مجبور به ساخت خانه بدون مجوز از سوی صهیونیست‌ها می‌شوند. بالاترین تعداد یورش‌های شبانه صهیونیست‌ها مربوط به منطقه بیت‌المقدس بوده که منجر به بازداشت 97 نفر در 56 حمله شبانه از جمله حمله به مدرسه متوسطه در منطقه شرقی بیت‌المقدس می‌باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha