جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ممنوعیت پخش اذان در فلسطین

حوزه/ عضو حماس گفت: اشغالگران افراطی به دنبال تشدید تنش ها در سرزمین های اشغالی هستند و ممنوع ساختن پخش صدای اذان دلیل بزرگی بر این واقعیت است که نبرد ما با صهیونیست ها یک درگیری اعتقادی و وجودی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، در پی ممنوعیت پخش اذان در قدس اشغالی توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی، اعتراض ها به این اقدام ضد اسلامی شدت گرفت.

در این راستا گروه های مختلف فلسطینی، مؤسسات اسلامی و اعضای کنیسه عربی، خشم شدید خود را از این تصمیم اشغالگران اسرائیلی درمورد ممنوعیت پخش صدای اذان در بلندگوهای سرزمین های اشغالی اعلام کردند.

تمام این مؤسسات و شخصیت ها از اشغالگران اسرائیلی و شهرک نشینان خواستند هرچه زودتر سرزمین فلسطین را ترک کنند تا صدای اذان مسلمانان آنها را اذیت نکند.

گروه های فلسطینی همچنین در مورد پیامدهای ناگوار اجرای این قانون به صهیونیست ها هشدار دادند.

کمیته وزارتی موسوم به امور قانونگذاری رژیم صهیونیستی روز گذشته قانون ممنوعیت پخش صدای اذان در سرزمین های اشغالی را مورد بررسی قرار داد و آن را تصویب کرد.

المدلل: صهیونیست ها تمام خطوط قرمز را زیر پا گذاشته اند

پس از این اقدام صهیونیست ها، احمد المدلل از سران جنبش جهاد اسلامی در مورد پیامدهای ناگوار این قانون هشدار داد و گفت: ممنوعیت پخش صدای اذان در مساجد باعث می شود مسلمانان با قدرت در برابر اشغالگران بایستند و از ارکان دین خود دفاع کنند.

وی افزود: تصویب این قانون نشان دهنده میزان آشفتگی و هراس اشغالگرانی است که تاکنون نیز در کشتار مردم و تخریب سرزمین ما و تحریک احساسات مسلمانان کوتاهی نکرده اند و اکنون نیز با این تصمیم خود تمام خطوط قرمز را زیر پا گذاشته اند و باید منتظر پیامدهای آن هم باشند.

المدلل ادامه داد: اشغالگران افراطی به دنبال تشدید تنش ها در سرزمین های اشغالی فلسطین هستند و ممنوع ساختن پخش صدای اذان دلیل بزرگی بر این واقعیت است که نبرد ما با صهیونیست ها یک درگیری اعتقادی و وجودی است.

وی از جهان عرب و اسلام خواست احساس مسئولیت کنند و از تمدن اسلامی در برابر اشغالگران اسرائیلی دفاع کنند.

حماس: ممنوعیت پخش اذان، احساسات مسلمانان جهان را تحریک می کند

جنبش حماس نیز با صدور بیانیه ای در مورد پیامدهای تصویب قانون ممنوعیت پخش اذان هشدار داد و این اقدام صهیونیست ها را اقدامی خطرناک توصیف کرد که احساسات مسلمانان را در تمام جهان تحریک می کند.

حماس افزود: این قانون بر خلاف تمام قوانین و پیمان های بین المللی حامی مقدسات و حقوق دینی و تاریخی است و ما از جامعه بین الملل و مؤسسات حقوق بشر بین المللی می خواهیم برای متوقف ساختن اقدامات ظالمانه و ناقض حقوق بشرِ رژیم صهیونیسیت اقدامی فوری انجام دهند.

از سوی دیگر کمیته های مقاومت فلسطینی نیز ممنوعیت پخش صدای اذان در فلسطین اشغالی را اقدامی در راستای یهودی سازی قدس و از بین بردن نشانه های اسلام در فلسطین توصیف کردندو افزودند: این تصمیم در برابر ایستادگی و مقاومت اهالی بیت المدس سرنوشتی جز شکست ندارد.

وزیر اوقاف فلسطین: ممنوعیت پخش اذان می تواتند منطقه را درگیر جنگ کند

یوسف ادعیس، وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین نیز قانون ممنوعیت پخش صدای اذان در فلسطین اشغالی را محکوم کرد و گفت: این قانون نشان دهنده میزان نژادپرستی رژیم صهیونیستی است که از مرزهای سیاسی گذشته و به مرزهای دینی نیز تجاوز کرده است و این اقدام آنها می تواند تمام منطقه را درگیری جنگ های دینی کند.

وی، این اقدام را نژادپرستانه و بر خلاف حقوق مسلّم پیروان اسلام در قدس دانست و گفت: نژادپرست ها می خواهند تعدد ادیان در این شهر را بر هم بزنند و به یهودی سازی این شهر اسلامی ادامه دهند، اما باید بدانند که این قانون آنها تاثیری در واقعیت قدس و آزادی اعتقادات مردم آن ندارد و باعث می شود ما التزام بیشتری به مقدسات و موقوفات خود داشته باشیم؛ چرا که این مقدسات نشان دهنده هویت و فرهنگ ما می باشد.

ادعیس از جامعه بین الملل و کشورهای عربی و اسلامی و مؤسسات بین الملی خواست از اماکن مقدس و مقدسات اسلامی و مسیحی حمایت کنند و اقدامی فوری برای جلوگیری از این تصمیم ظالمانه صهیونیست ها انجام دهند.

کسانی که نمی خواهند صدای اذان را بشنوند از فلسطین بیرون بروند

ناجح بکیرات، رئیس اداره مخطوطات مسجدالاقصی نیز گفت: کسی که نمی خواهد صدای اذان را بشنود بهتر است از فلسطین بیرون برود و به جایی برود که از آنجا آمده است.

بکیرات از ائمه جماعت و علما و نخبگان خواست با قدرت در برابر این قانون ظالمانه بایستند.

حنین زعبی، عضو سابق کنیسه عربی نیز در اعتراض به قانون ممنوعیت پخش اذان در فلسطین گفت: هرکس از صدای اذان خوشش نمی آید و تصور می کند در اروپا زندگی می کند، بهتر است به اروپا بازگردد.

وی افزود: کسانی که از صدای اذان اذیت می شوند افرادی هستند که خودشان ترجیح داده اند در کنار مساجد زندگی کنند و اگر از این مساله ناراحت هستند می توانند از مساجد فاصله بگیرند.

زعبی افزود: صدای اذان بخشی از میهن و فرهنگ مسلمانان است و از این رو صهیونیست ها می خواهند صدای اذان را خاموش کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اكرم IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    0 0
    سلام پيشنهاد مي كنم اگر اين قانون اجرايي شد همه فلسطينيان در هنگام اذان از خانه هاي خود با صداي بلند اذان بخوانند. مثل مردم ايران كه در پشت بام ها صداي الله اكبر سر مي دادند آنان نيز اذان بخوانند.