چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
چهارمین راهمپیمایی سالانه عاشورا در آمریکا

حوزه/ حسن بازون از سازمان «حسین کیست؟» می‌گوید: امام حسین (ع) نخستین کسی بود که جان خود را برای مبارزه با ایدئولوژی چون تفکر داعشیان امروز فدا کرد. پیام او پیام مخصوص مسلمانان نبود، بلکه برای تمام بشریت بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» چهارمین راهپیمایی عزاداری سالانه عاشورا، با عنوان «راهپیمایی عدالت»، فردا یکشنبه 9 اکتبر در میشیگان آمریکا برگزار می‌شود. این راهپیمایی از پارکینگ مدرسه فوردسون آغاز شده و تا پارک فورد ودز ادامه خواهد داشت.

در این راهپیمایی همچنین علما و افراد شناخته شده اجتماعی برایچهارمین راهمپیمایی سالانه عاشورا در آمریکا تظاهرکنندگان درباره بی‌عدالتی‌های عصر حاضر سخنرانی می‌کنند.

فعالیت دو سازمان بین‌المللی امام حسین (ع)

در حالی که بی‌عدالتی‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ویرانگر کشورها در سراسر جهان می‌باشد، مبارزه 1400 سال پیش امام حسین (ع) برای عدالت تقریبا هرساله الهام‌بخش بشریت برای ایجاد اصلاح در دل مسلمانان و غیر مسلمانان می‌باشد.

دو کمپین بین‌المللی «پروژه عاشورا» و «حسین کیست؟» با فعالیت‌های خیریه متنوع از جمله اهدای خون، اطعام فقرا، ایجاد پناه‌گاه برای افراد نیازمند و بی‌خانمان و برگزاری نشست‌های مختلف، قصد ترویج پیام مهربانی و اتحاد در دنیا را دارند. سال گذشته موسسه حسین کیست با اهدای بیش از 70 هزار بطری آب به ساکنان فلینت در ایالت میشیگان آمریکا در صدر اخبار بین‌المللی قرار گرفت. امسال نیز کمپین حسین کیست؟ روز یکشنبه، با توزیع بطری‌های آب آشامیدنی میان مردم آمریکا، پیام حسین را به جهانیان می‌رساند.

 

امام حسین(ع) رهبر تمام بشریت است.

اعضای سازمان «حسین کیست؟» می‌گویند که این کمپین هر ساله راهپیمایی‌های متعددی علیه انواع بی‌عدالتی از جمله مبارزه با نژادپرستی، داعش یا جنایات پلیس آمریکا ترتیب می‌دهند و به عقیده آنان عزاداری و راهپیمایی حسینی مخصوص ماه محرم نیست.

حسن بازون در این باره می‌گوید: امام حسین(ع) نخستین کسی بود که جان خود را برای مبارزه با ایدئولوژی چون تفکر داعشیان امروز فدا کرد. پیام امام حسین(ع) پیام مخصوص مسلمانان نبود، بلکه برای تمام بشریت بود.

دکتر عزیزه عسگری، سرپرست کمپین «حسین کیست» در میشیگان نیز می‌گوید: یکی از اهداف اصلی سازمان ما تغییر دیدگاه مردم و دعوت به گفتمان است. ما بیش از 80 نماینده در سرتاسر دنیا داریم و سعی داریم به زبان مردم سخن بگوییم. دو وظیفه اصلی سازمان ما ایجاد آگاهی درباره امام حسین (ع) و الهام بخش مهربانی از طریق آموخته‌های او در جهان است. ما باید مطمئن شویم که او همه مردم را هدایت می‌کند. امام حسین مخصوص اعراب خاورمیانه و مردم یک منطقه نیست. بلکه پیام جهانی صلح، عدالت اجتماعی و برابری را منتقل می‌کند.

چهارمین راهمپیمایی سالانه عاشورا در آمریکا

امام حسین(ع) مظهر اتحاد

داوطلبان سنی و مسیحی شرکت کننده در این کمپین نیز معتقدند که امام حسین (ع)، مظهر اتحاد آنان است.

داوونا جکسن، یکی از داوطلبان مسیحی می‌گوید: من ابتدا کارم را با گرفتن عکس آغاز کردم. و کم کم شخصیت بخشنده و دوست داشتنی حسین من را متاثر کرد. در ادامه تفاوت اسلام و مسیحیت برایم اهمیتی نداشت بلکه شخص حسین و پیامی در وجود او مسجم شده بود الهام بخش من بود.

امان آگروال یکی از داوطلبان سنی نیز معتقد است که پیام سیدالشهدا برای تمام جهانیان است و می‌گوید: من سنی هستم و در دوران کودکی هیچ شناختی از امام حسین(ع) نداشتم. اما در دانشگاه هم‌اتاقی‌های شیعه داشتم و با آن‌ها درباره اسلام تشیع و اهل سنت به بحث می‌پرداختیم و پیام حسین اینگونه برایم طنین انداز شد.

آگروال می‌گوید: بسیاری از مردم در سرتاسر دنیا، در فلسطین اشغالی، سیاه‌پوستان آمریکا و ... هر روزه در مبارزه علیه ظلم و ستم هستند، اما اکثر اوقات مردم سکوت می‌کنند. آن‌ها تصور می‌کنند سیستم خودش تغییر می‌کنند. حال آن که امام حسین (ع) و امام حسن (ع) هر دو بی‌عدالتی را تشخیص داده و به مبارزه با آن پرداختند و این باید یادآوری برای همه ما باشد.

سازمان حسین کیست، هم‌اکنون در سرتاسر دانشگاه‌های میشیگان باجه‌های بیداری حسینی راه اندازی کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha