چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
برگزاری همایش اسلامی برای زنان مسلمان در برونئی

حوزه/ در همایش یک روزه «تعالی فردیت امت اسلامی مثال محور» در ۱۵ اکتبر در برونئی، که انتظار می‌رود نزدیک به ۵۰۰ شرکت کننده داشته باشد سخنرانان محلی و بین‌المللی مقالاتشان را ارائه می‌دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از bt.com، افتتاحیه همایش بین‌المللی اسلامی برای زنان، 15 اکتبر 2016 توسط انجمن زنان فارغ التحصیل در مرکز کنوانسیون‌ بین‌المللی برونئی برگزار خواهد شد.

در این همایش یک روزه با عنوان «تعالی فردیت امت اسلامی مثال محور»، 2 سخنران محلی و 3 سخنران بین‌المللی دعوت شده مقالاتشان را به زبان مالایی ارائه می‌دهند.

در این همایش دکتر لیلی سوزانا شمس از دانشگاه اسلامی سلطان شریف علی، مقاله خود را با عنوان «مسلمانان برونئی در توسعه ملی: انتظارات و چالش‌ها» ارائه می‌دهد، درحالی که دکتر نوراشکیکین پرا از دانشگاه دارالسلام برونئی مقاله‌ای با عنوان «هویت زنان مسلمان مالایی در قرن 21: میان سنت و مدرنیزه» ارائه می‌دهد.

مقالات بین‌المللی این همایش نیز به شرح زیر هستند:

«پورنوگرافی و جرایم سایبری در سنگاپور: چشم انداز سنگاپور و چالش‌های پیش روی  مسلمانان و خانواده» توسط سوریت عبدالله از سنگاپور.

«تقدیر از ایمان مقابله کننده با چالش اجتماعی پست مدرنیسم» توسط دکتر نورصالح محمد صالح.

«ساخت تمدن اسلامی مطابق با الگوسازی رسول‌ الله (ص) و صحابه» توسط ابوغرابه استادی از اندونزی.

حاجیه زبیده رئیس انجمن زنان فارغ التحصیل روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی با اعلام خبر برگزاری این همایش گفت: هدف ما توانمندسازی زنان برای شرکت در زندگی اقتصادی در تمامی بخش‌ها است. ایجاد اقتصاد قدرتمند در دستیابی به اهداف مورد توافق برای توسعه، پایداری و بهبود کیفیت زندگی زنان، خانواده و جوامع لازم است.

از دیگر اهداف این همایش ایجاد درک عمیق‌تر و تقدیر از مسلمانان در دوره تاریخی پیامبر اسلام (س) و آشنا شدن با شخصیت‌های اسلامی برونئی، درک بهتر آن‌ها و پیروی از الگوهای آنان است.

از دیگر اهداف این همایش افزایش دانش و آگاهی از اشکال مختلف چالش پیش روی جوانان مسلمان، برای الهام بخشی و استقرار نسل جدید با عمل به اسلام، کشت شخصیت واقعی مسلمانان و ایجاد آگاهی در اهمیت تقویت اعتماد به نفس در میان مسلمانان است.

انتظار می‌رود نزدیک به 500 نفر در این همایش شرکت کنند. و همه اقشار مردم از جمله مسلمانان و غیرمسلمانان می‌توانند در این همایش حضور داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha