جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دانشجویان کانادایی، با آویختن قلب به پوسترهای اسلام‌هراسی پاسخ دادند

حوزه/ درپی انتشار پوسترهای ضداسلامی در دانشگاه کلگری ، دانشجویان این دانشگاه با شرکت در مراسمی، با آویختن قلب‌های رنگی از درختان محوطه دانشگاه حمایت خود را از مسلمانان نشان دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» در پی انتشار پوسترهای ضداسلامی در دانشگاه کلگری در کانادا، دانشجویان این دانشگاه با شرکت در یک مراسم ابتکاری، با آویختن قلب‌های مقوایی از درختان محوطه دانشگاه حمایت خود را از هم‌کلاسی‌های مسلمانشان نشان دادند.

روز گذشته افراد ناشناسی اقدام به پخش تقریبا 40 پوستر در محوطه دانشگاه کلگری کردند، که این اقدام آنان خشم دانشگاهیان را برانگیخت.

الیزابت کانن مدیر دانشگاه کلگری در این باره گفت: این واقعه جدا آزاردهنده است و من به شخصه بسیار عصبانی شدم. ما تمام تلاش‌مان را برای پیدا کردن عاملان به کار می‌بندیم.

واکنش دانشجویان به اسلام‌هراسی

دانشجویان در برخورد با اسلام‌هراسی سریع عمل کرده و با امضای طوماری بلند و آویختن قلب‌های مقوایی از درختان محوطه دانشگاه، از سازندگان این پوسترها خواستند اسلام و مسلمانان را بهتر بشناسند.

آویختن قلب به پوسترهای اسلام‌هراسی توسط دانشجویان کانادایی

آویختن قلب به پوسترهای اسلام‌هراسی توسط دانشجویان کانادایی

آویختن قلب به پوسترهای اسلام‌هراسی توسط دانشجویان کانادایی

لوبنا الوادهی یکی از دانشجویان مسلمان در این باره می‌گوید: اینجا دانشگاه و جامعه من است و  معتقدم که باید ذهن مثبت‌گرایی داشته باشیم.

عمیر تعظیم دبیر انجمن اسلامی دانشجویان کلگری می‌گوید: پیدا کردن این پوسترها خصوصا برای دانشجویانی که به وضوح مسلمان هستند خیلی دشوار بوده، دانشجویان پسر مسلمان مانند دخترها حجاب ندارند که مسلمان بودن آن‌ها را اعلام کند و به همین جهت مشکلات پیش روی دختران نیز بیشتر است.

عمیر از تمام همکلاسی‌هایش خواست به جای ترویج اسلام‌هراسی پاسخ سئوالاتشان را درباره اسلام از دانشجویان مسلمان جویا شوند.

نوید دار از اعضای مرکز ایمان و معنویت می‌گوید: دیدن این پوسترهای حس بیزاری فرای تصور در من ایجاد کرد.

برپایه این گزارش به نقل از calgaryherald.com، درحالی که تحقیقات برای پیدا کردن عامل انتشار پوسترها توسط پلیس ادامه دارد، این دومین باری است که در دو هفته گذشته، مطالب نژادپرستی در دانشگاه‌های کانادا پیدا می‌شوند. 19 سپتامبر نیز در محوطه دانشگاه آلبرتا، پوسترهایی علیه سیک‌ها منتشر شده بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha