چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی معاون تبلیغ حوزه علمیه استان مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران گفت: سال جدید باید منجر به تغییر و تحول در انسان‌ها شود.

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران با تبریک سال نو گفت: سال جدید باید همراه با تغییر و تحول در انسان‌ها باشد.

وی با بیان این که نباید در عید نوروز تنها به تغییر و تحولات ظاهری اکتفا کرد، افزود: بهار همراه با تجدید حیات همراه است و همراه با تازه شدن سال انسان ها نیز باید در رفتار و کردار خود تجدید نظر کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران، صله ارحام را یکی از سنت های مهم عید نوروز دانست و با بیان این که مردم در ایام نوروز سعی در تقویت این سنت حسنه داشته یاشند، افزود: مردم علاوه بر دیدو بازدید کمک به فقرا و مستمندان را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

وی عید نوروز را عید پاکی و سلامتی توصیف کرد و با بیان این که دل و قلوب آدمی نیز باید همراه با تازه شدن فصل از هر گونه کینه و بدی پاک شود، ادامه داد: این تازگی دوباره فرصتی برای پاک کردن و زدودن بدی ها و ناپاکی ها از قلوب انسان است.

حجت الاسلام صادقی نوروز را یاد آور تولد دوباره طبیعت، فصل شادمانی زمین، سرشار ازشکوه با نوید آینده‌ای زیبا و درخشان‌ دانست و خاطرنشان کرد: آحاد جامعه اسلامی باید سعی کنند در بهار طبیعت با کنار گذاشتن کینه و دلخوری ها زمینه دوستی و وحدت را فراهم کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، صله رحم را یکی از سنت های حسنه و مهم عید نوروز بیان کرد و گفت: این سنت حسنه که در دین مبین اسلام نیز بسیار به انجام آن سفارش شده است باید از سوی مؤمنان در ایام تعطیلات مورد توجه قرار گیرد.

وی پاکیزگی و محبت کردن به همنوع را از مهم ترین ویژگی های عید نوروز دانست و تصریح کرد: به حتم استمرار این ویژگی ها و حسن خلق ها موجب پاکی و شادابی روح و قلب انسان می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که تحول درونی در سال جدید باید خیر و نیکی و انجام اعمال پسندیده استمرار داشته باشد، گفت: در آیین باستانی نوروز، سنت‌های اسلامی دیده می‌شود که مورد تأکید اسلام بوده و آن‌ها را تأیید کرده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha