شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی مازندران

حوزه/ حجت الاسلام صادقی با تاکید بر ضرورت عرضه اسلام ناب به زبان روز دنیا، گفت: روحانيت براي مقابله با انديشه‌هاي منحرف غربي، با همه توان وارد ميدان شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، امروز در نشست جمعی از روحانیون، در ساری، روحانيت را بزرگترين شبکه تبلیغی به منظور ترویج و تبیین دین در جامعه دانست و گفت: مبلغان به عنوان مشاوران ديني، هميشه مورد اعتماد مردم بوده اند.

وی به نقش روحانيت در بيداري و روشنگري جامعه اشاره کرد و افزود: ترويج انديشه ناب اسلامي مهم ترين دستاورد حضور مبلغان دینی در جامعه است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانيت شيعه در طول تاريخ همواره به حراست از منابع و متون ديني پرداخته و مرزبان فرهنگ و عقايد اسلامي بوده، افزود: دفاع و حمايت آگاهانه از اسلام، مهم‌ترين وظیفه روحانيت بشمار مي رود و در اين برهه از زمان به تنها چيزي كه بايد فكر كرد استواري پايه‌هاي اسلام ناب محمدي(ص) است.

وی  وجود اسلام ناب در جامعه به عنوان يك نظام و يك ايدئولوژي و جهان بيني حاكم را مرهون مجاهدت های علما و روحانیون دانست و خاطرنشان کرد: اين قشر، اسلام را به خوبي شناخته و مي تواند به درستي به جامعه معرفي كند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که حوزویان، اسلام ناب را به شیوه ای صحیح و اثر بخش به جهانيان عرضه كنند، ادامه داد: روحانيت نقش روشنگري و بصيرت بخشي را در جامعه بر عهده دارد.

وی با بيان اينکه طلاب و روحانیون بايد دين و ارزش هاي ناب اسلامي را به شيوه اي صحيح در جامعه تبليغ و ترويج کنند، افزود: شبهه زدايي بايد بيشتر مورد توجه روحانيت آگاه قرار گيرد.

حجت الاسلام صادقی با بيان اين‌که روحانيت بايد براي مقابله با انديشه‌هاي منحرف غربي با همه توان خود وارد ميدان شود، ادامه داد: تنها روحانيت است که مي‌تواند با هجمه هاي گسترده غرب مقابله کند و تحقق اين مهم مستلزم تلاش جهاد گونه و به روز کردن اطلاعات از سوي روحانيون است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين‌که يک مبلغ ديني بايد نيازهاي روز جامعه را شناسايي و براي پاسخگويي به شبهات روز، خود را آماده کند، افزود: جامعه، امروز بيش از پيش نيازمند حضور مبلغان ديني به منظور پاسخگويي به شبهات است.

حجت الاسلام صادقی با بيان اين‌که امروز آسيب‌هاي اجتماعي فراواني اقشار مختلف جامعه را آنها تهديد مي کند، خاطرنشان کرد: نهاد روحانيت داراي بنياني قدرتمند و نفوذ يافته در دل هاي مردم است، از اين رو بايد اين نهاد در جهت کاهش تهديدات اجتماعي نقش پر رنگ تري داشته باشد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha