جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ستار علیزاده - اوقاف  مازندران

حوزه/ مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران، دوری از قرآن و اهل بیت(ع) را مهم ترین عامل مشکلات و بحران های امروز جامعه اسلامی دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در نشستی قرآنی در ساری با بیان این که انس با قرآن توانایی فهم درست و درک حقایق عالم را برای انسان آسان می کند، گفت: انسانی که با هدایت قرآن گام برمی دارد، در تفکرات و اندیشه ها و همچنین تصمیم گیری های خود دچار اشتباه و انحراف نمی شوند.

وی توسعه فرهنگ قرآنی را مقدمه دستیابی به جامعه متمسک به قرآن و عترت و برخوردار از ایمان و عمل صالح دانست و تصریح کرد: فرهنگ یک جامعه باید متأثر از قرآن و حاکم بر بینش‌ها، نگرش‌ها و رفتارهای فردی و اجتماعی باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: قرآن گوهر گرانبهایی است که اگر در راستای تفهیم و ترویج آن تلاش خاصی صورت گیرد شاهد حل بسیاری از مشکلات جوامع بشری خواهیم بود که این ها همه از الطاف خدواند منان است که برای ما تدبیر کرده است.

حجت الاسلام علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود تنها راه رهایی امت اسلامی از بحران و مشکلات امروز را تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) دانست و گفت: هر مکانی سخن از قرآن است به یقین آنجا اهل بیت(ع) حضور دارند.

وی پیروی از قرآن و سیره اهل بیت(ع) را سلاحی در برابر جاهلیت مدرن دانست و گفت: امروز سلاح طلاب و روحانیان در رویارویی با جاهلیت مدرن تمسک و پیروی از ثقلین یعنی قرآن و اهل بیت(ع) است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این‌که جدایی قرآن با عترت گمراه‌کننده است و هرکسی آن را تبلیغ کند گمراهی را ترویج می‌دهد، اضافه کرد: اختلافات امروز بشریت به‌خاطر جدایی دانستن قرآن با عترت است

حجت الاسلام علیزاده با تأکید براین که کلام اهل تنها مربوط به یک زمان و دوره خاصی نیست، تصریح کرد: کلام اهل بیت(ع) برای همه دوران ها قابل استفاده است و نمی توان آن را به یک محدوده زمانی خاصی محصور دانست.

وی  با بیان این که اگر انسان تنها به دنبال یکی از این امانت های پیامبر برود به مقصد نهایی نخواهد رسید، افزود: قرآن و عترت هیچ گاه از هم جدا نمی شود و کسی که می خواهد به سعادت و تعالی حقیقی دست یابد باید به هر دو امانت الهی متصل شود.

حجت الاسلام علیزاده دربخش پایانی سخنان خود با تقدیر از حضور پرشور مردم در برنامه های ایام فاطمیه، این حضور را نشان دهنده عشق و دلدادگی مردم به اهل بیت(ع) دانست.

وی یکی از مهم ترین خواسته های حضرت زهرا(س) را دفاع از مکتب نبوی، علوی، ولایی، فاطمی و دفاع از امام زمان (عج) و نائب بر حقش مقام معظم رهبری دانست و گفت: در جامعه امروز باید همه نگاهمان به فرمان و ندای رهبری انقلاب باشد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha