شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 379257
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
امان نریمانی

حوزه/منتخب مردم کرمانشاه در پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: قرآن براي قشر و اديان خاصي نازل نشده بلكه مخاطب قرآن كريم كل جوامع بشري است و اگر بتوانيم به آيات نوراني آن دل سپرده و عمل كنيم نور خدا در ما نمايان خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین امان نریمانی در مراسم افتتاحيه مسابقات هفته  قرآن و عترت كه با حضور مسئولين استان در مجموعه فرهنگی هنری انتظار برگزار شد ضمن  تبريك ايام رجب و بعثت رسول كرم(ص) اظهار داشت: پيامبر گرامي  اسلام متعلق به همه مسلمانان جهان است و همه ما بايد درطول زندگي، بايد راه و روش و سيره زندگاني رسول اكرم (ص) را  الگوي خود قرار دهيم تا سعادتمند شويم.

منتخب مردم کرمانشاه در خبرگان رهبری با اشاره به برگزاري باشكوه دو انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري تأكيد كرد: انتخابات رزمایش سیاسی جمهوری اسلامی  است كه  مردم با حضور خود در پاي صندوق هاي رأي تيري به چشم دشمنان نظام خواهند زدند و آنها را هراسان کردند.

حجت الاسلام و المسلمین نريماني در ادامه از قرآن كريم و اهل بيت علیهم السلام  بعنوان دو يادگار گرانبهاي رسول اكرم (ص) ياد كرد و خاطرنشان ساخت: قرآن و اهل بيت(ع) دو وديعه الهي و دو گوهر گرانبهاي به امانت گذاشته شده از سوي رسول خدا هستند كه تمسك به آن دو ، مايه حركت، رشد، سعادت و تكامل انسان‌ها و جوامع بشري خواهد شد و اين مهم در كليه منابع اهل سنت و  شیعه ذكر شده است.

وي در ادامه تأكيد كرد: اين دو گوهر گرانسنگ در هيچ مرحله‏اي از يكديگر جدا نمي‏شوند، نه تمسک به قرآنِ تنها مايه نجات است و نه تولّي ائمه طاهرين و اميدواري به شفاعت آن ها بدون تمسک به قرآن راهگشاست.

نماينده مردم كرمانشاه در مجلس خبرگان رهبري در اين مراسم  با اشاره به اينكه بايد قرآن خواني و حفظ  آيات و تأمل در  معاني آن را در بين آحاد مختلف جامعه ترويج داد گفت: متأسفانه ما در اين زمينه كوتاهي كرده ايم و نتوانستيم قرآن و حقايقش را به درستي بيان كنيم.

وي بيان داشت: قرآن براي قشر و  اديان خاصي نازل نشده  بلكه مخاطب قرآن كريم كل جوامع بشري است و اگر بتوانيم به آيات  نوراني آن دل  سپرده و عمل كنيم نور خدا در ما نمايان خواهد شد.

این استاد حوزه در پايان ابراز امیدواری کرد: براي رسيدن به خدا باید موانع را طی کرد تا به حقایق و لطایف خداوند دست پیدا کرد و هنگامی که به آن درجه رسيديم  قطعا از منتخبین و برگزیدگان و مؤمنان خواهیم بود و در اینصورت است که خداوند در قالب قلب و روح نفوذ کرده و با ما سخن می گوید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha