جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام حشمتی

حوزه/معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قران را موجب دوری از سستی ها دانست و عنوان داشت: فهم قرآن آرامش روحی و اطمینان قلب را به ارمغان می آورد.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا حشمتی در مراسم افتتاحیه هفته قرآن و عترت در استان کرمانشاه عنوان داشت: برگزاری محافل قرآنی و هفته عترت موجب فهم بیشتر قرآن در جامعه خواهد شد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نام گذاری سال جدید با عنوان "نهضت فهم قرآن" بیان داشت: دغدغه و تلاش مسئولین قرآنی در سال جدید باید مبتنی بر نشر مفاهیم قرآن در جامعه باشد چرا که فهم آیات الهی موجب گره خوردن بشریت با ائمه اطهار علیهم السلام خواهد شد.

وی در ادامه افزود: حفظ و تلاوت قرآن مقدمه ای برای فهم این کتاب آسمانی می باشد لذا تقرب به قرآن موجب دوری از سستی ها و آرامش درونی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین حشمتی با اشاره به آثار و برکات نشر مفاهیم قرآن در جامعه ابراز داشت: ذکر و توجه به آیات قرآن موجب اطمینان قلب و آرامش روحی می شود و چنانچه به این ودیعه آسمانی بی توجه بود معیشتی پردردسر از جانب خداوند بر انسان ها نازل می شود.

وی تصریح کرد: تمهیداتی در راستای تقویت فعالیت‌های فرهنگی و ترویج اندیشه‌های قرآنی در جامعه اندیشیده شده است که به همت فعالان و نخبگان قرآنی تحقق خواهد یافت.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اسبابی در جهت نمایان شدن فعالیت های مؤلفان، هنرمندان، داستان نویسان با محوریت قرآنی فراهم شده است تا فهم قرآن برای بشریت ملموس تر گردد.

حجت الاسلام و المسلمین حشمتی در پایان عنوان داشت: فهم تمام آیات بسیار مشکل است اما امید است که به همت فعالان قرآنی بخشی از پرده های قرآن کریم برای مردم آشکار شود و قطعأ برگزاری برنامه های قرآن و عترت نیز بخشی از عوامل نهادینه ساختن فهم قران در جامعه می باشد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha