سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله مصطفی علما، امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه

حوزه/ آیت الله علما در جمع اساتید و طلاب کرمانشاه با اشاره به شاخصه های حوزه انقلابی، گفت: حوزه انقلابی مهد تربیت شخصیت های بزرگی همچون امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره حوزه انقلابی، تصریح کرد: حوزه انقلابی مهد تربیت شخصیت های بزرگی همچون امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان این که امام خمینی (ره) با تقوا، اخلاص، تفکر و روحیه انقلابی در برابر دشمنان قد علم کرد و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند، افزود: مسئولان حوزوی باید مواضع و مکتب بنیانگذار انقلاب اسلامی را  در حوزه های علمیه نهادینه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، ایستادگی و مقاومت امام خمینی (ره) در برابر دنیای استکبار را الگویی برای تمام آزادی خواهان جهان دانست و خاطر نشان کرد: مبانی و مکتب بنیانگذار انقلاب اسلامی باید به همت طلاب و روحانیون در گستره جهانی تبیین و ترویج گردد تا علاوه بر ترویج شریعت، استخوان بندی حوزه های علمیه نیز انقلابی بماند.

آیت الله علما در با تاکید بر این که انسان ها باید تلاش کنند تا انقلاب درونی در خود شکل دهند و این مهم به واسطه نورانیت دل، ذکر و دعا ایجاد می گردد، ابراز داشت: ماه رجب بهتریت فرصت خودسازی و انقلاب معنوی است.

امام جمعه کرمانشاه در پایان، محاسبه نفس را از پایه های اصلی اخلاق دانست و بیان داشت: محاسبه نفس اساس اخلاق، سلوک و رشد معنوی انسان ها است، لذا مروجان دین و سربازان حضرت ولی عصر (عج) باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha