شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله علما - کرمانشاه

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: امروز باید محور را کلام الله و پیامبر اسلام (ص) قرار دهیم و از اختلافات میان مسلمانان چشم پوشی کنیم.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه آیین افتتاحیه سومین اجلاسیه ستادهای استهلال مناطق قومی کشور با حضور علمای اهل سنت و تشیع 12استان از کشور در مجتمع فرهنگی انتظار استان کرمانشاه برگزار شد.

آیت الله مصطفی علما، با حضور در این مراسم عنوان داشت: گردهمایی علمای اهل سنت و تشیع مجلس نور و تصمیم گیری برای امور دینی و اسلامی است، امید است این مهم که مورد تایید رسول اکرم (ص) در جهت ترویج دین و اعلای کلمه لا اله اله الله قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به آیات قرآن کریم ابراز داشت: هر چه در عالم وجود دارد دارای شعور و تسبیح گو خداوند متعال است و آنچه که در جهان توسط خداوند متعال مقدر گردیده است هادی و هدایت کننده می باشد.

امام جمعه کرمانشاه آیه را نشانه و آدرسی برای بندگان دانست و ابراز داشت: از نشانه ها طرق رسیدن به خداوند متعال به دست می آید، رویت هلال ماه هدایت های منحصر به فردی در وجودش نهفته است و زمان را برای انسان ها قطعه بندی کرده است.

وی ادامه داد: زندگی انسان ها با اموری که خداوند تعیین کرده است تنظیم شده و توجه به این موارد سعادت و نور الهی را در بردارد که موجب هدایت و راهنمایی انسان ها می شود

امام جمعه کرمانشاه خاطر نشان کرد: علمای اهل سنت و تشیع به اتفاق دعای رویت هلال ماه را واجب و سنت دانسته اند چون با هدایت مواجه می شود.

وی با اشاره به حدیثی از امام سجاد (ع) گفت: رویت هلال ماه، زمان دعا و ارتباط با خداوند را مشخص می کند و همگی نشانه های عظمت و قدرت خداوند را بیان می کنند.

آیت الله علما گفت: ماه رمضان دم مسیحا دارد چرا که ضیافت الله و ماه میهمانی خداوند است و در صورت درک نشانه های خداوند متعال می توان به تقرب الله دست یافت.

امام جمعه کرمانشاه ابراز داشت: رویت هلال یکی از مستحبات است چون تمام زندگی انسان ها را تنظیم می کند و برگشت به خدای سبحان دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: شعار اسلام، سلام و دعا است چرا که سلام تقاضای باطن و ظاهر است و جسما و روحا در برابر خداوند موجب خشوع و خضوع خواهد شد.

آیت الله علما عنوان داشت: ماه رمضان ماه طهارت، ایمان و اسلام است و تمام معنویات دین اسلام و مقامات روحانی اش در این ماه مبارک و در شب عید فطر جمع شده است.

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: عید فطر عظمت مسلمانان و اسلام را به جهانیان نشان می دهد لذا باید عظمت خود را با اتحاد و همدلی در این روز به دنیا نشان دهیم.

این محقق حوزوی بیان داشت: امروز باید ید واحد باشیم و در برابر کفر و اختراعات جهان کفر بیدار باشیم، عید فطر عامل اصلی وحدت و همدلی مسلمانان و شکست دشمن است.

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: خداوند به علمای دین عنایات ویژه دارد و آن ها را گل سرسبد جهان اسلام دانسته، علمای و روحانیون با استعداد خود می توانند دنیا را تسخیر کرده و منویات رهبر انقلاب را در جهت تبیین اسلام و جهاد با کفر را تحقق بخشند و این مهم مستلزم وحدت و انسجام میان مسلمانان است.

آیت الله علما در پایان ابراز تصریح کرد: امروز باید محور را کلام الله و پیامبر اسلام (ص) قرار دهیم و از اختلافات میان مسلمانان چشم پوشی کنیم چرا که دشمن به دنبال تخریب اصل اسلام  و درصدد زیرپاگذاشتن قدرت و عظمت اسلام است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha