جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام روح الله کرمی نیا

حوزه / مدیر مدرسه امام خمینی (ره) اسلام آباد با بیان عوامل دین گریزی جوانان به بیان راهکارهای این مهم پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه جمعی از فعالان فرهنگی و جوانان شهرستان اسلام آباد غرب با هدف بررسی عوامل دین گریزی جوانان با حجت الاسلام روح الله کرمی نیا دیدار کردند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب در این دیدار اظهار داشت: همه مسئولین اجرایی، دینی و فرهنگی شهرستان اعم از حوزه های علمیه، مدارس ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه ها موظف به موشکافی عوامل دین گریزی نسل جوان بوده و باید با ارائه راهکارهایی در جهت از بین بردن عوامل گام برداشت.

حجت الاسلام کرمی نیا تصریح کرد: دغدغه مسائل فرهنگی باید در میان خانواده ها نفوذ پیدا کند و دانشگاه ها توجه گسترده ای به فضای دینی و معنوی در کنار فضای علمی مبذول دارند.

وی با اشاره به اینکه عوامل بسیاری در این زمینه اثرگذاری دارند گفت: تهدیدات دشمنان در فضای جنگ نرم، تهاجم فرهنگی، فضای جامعه و محیط های تحصیلی و تربیتی از اهمیت فوق العاده ای برخوردارند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) اسلام آباد غرب یکی از مهم ترین عوامل دین گریزی نسل جوان را رفتار خانواده ها دانست و ادامه داد: خانواده ها اثرگذاری ویژه ای بر شکل گیری شخصیت جوان دارند و باید توجه بیشتری در تربیت فرزندان بکار بندند، دولت و نهادهای دینی و فرهنگی موظف به ارائه آموزش و مشاوره های لازم به خانواده ها هستند.

حجت الاسلام کرمی نیا با انتقاد از مدیریت ضعیف و عدم نظارت برخی مسئولان بر تربیت دینی نسل آینده یادآور شد: اجازه ندهیم خون شهدای انقلاب هدر رفته و برخی با تفکر غربی، در جهت دهی به افکار جوانان این مملکت که سرمایه های اصلی انقلاب هستند تلاش کنند.

وی خطاب به برخی مسئولان ابراز داشت: برخی مدیران که با بودجه بیت المال جلسات فرمایشی و نمایشی فرهنگی برگزار می کنند، فکر نکنند که دیگران از این موضوع آگاهی ندارند.

حجت الاسلام کرمی نیا مطرح کرد: برخی مسئولان و مدیران به نام جلسات فرهنگی، به دنبال سیاسی کاری و جلسات انتخاباتی هستند که لازم است از خواب غفلت بیدار شوند زیرا آن ها باید هم در این دنیا مورد بازخواست قرار گیرند و هم در جهان آخرت در قبال کارهای خود پاسخگو باشند.

شایان ذکر است جوانان حاضر در جلسه، نظرات خود را پیرامون موضوع مورد بحث بیان کردند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha