سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی - حوزه کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه از آغاز مصاحبه پذیرفته شدگان آزمون ورودی حوزه استان خبر داد و گفت: مصاحبه از داوطلبین ورود به حوزه، به مدت سه روز در مدرسه امام خمینی (ره) کرمانشاه برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید حبیب الله موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه از آغاز  مصاحبه پذیرفته شدگان آزمون ورودی حوزه علمیه کرمانشاه خبر داد و گفت: مصاحبه از داوطلبین ورود به حوزه، به مدت سه روز در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه ادامه خواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه ادامه داد: مصاحبه از داوطلبین ورود به حوزه در سه مقطع سیکل، دیپلم و دانشگاهی برگزار می شود که پذیرفته شدگان پس از قبولی در این مرحله، می توانند در دوره یک ماهه اختبار و تثبیت شرکت نمایند.

وی خاطرنشان کرد: مصاحبه علمی از داوطلبین در زمینه های علمی مسائل اخلاقی و سیاسی  اجتماعی و اطلاعات عمومی انجام می شود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی اضافه کرد: داوطلبین ورود به حوزه در بخش های علاقه مندی به لباس مقدس روحانیت و انجام خدمات تبلیغی، قدرت بیان و انتقال، توانایی تجزیه و تحلیل، استعداد و پشتکار، تقیدات مذهبی و آراستگی ظاهر، اخلاق فردی و اجتماعی، آگاهی با احکام مورد ابتلاء و ضروری همچون تسلط به قرآن، آگاهی های دینی و اعتقادی و سلامت جسم و روح مورد ارزیابی قرار می گیرند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه یادآور شد: آگاهی و بینش سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، آشنایی به وظایف روحانیت، التزام عملی به ولایت فقیه و همچنین فعالیت های مذهبی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی داوطلبین نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: موفقیت داوطلبین در مراحل پذیرش در حوزه های علمیه، مقدمات ورود به جرگه سربازی حضرت ولی عصر (عج) را فراهم می کند، چرا که داوطلبین با حضور در مدارس علمیه با مکتب ائمه اطهار علیهم السلام آشنا شده و هدف و مسیر انبیاء الهی را ادامه می دهند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه همچنین از برگزاری مصاحبه علمی داوطلبین بازدید به عمل آورد و استقبال مشتاقان به تحصیل علوم دینی را مثبت ارزیابی کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha