یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت‌الله زرندی

حوزه/ تسلیم بودن در برابر خدای متعال و تحمل ناملایمات در مسیر صیانت از دین و تروج معرف دینی از ویژگی های علمای اسلام است و به تبع آن، خضوع و خشوع در برابر خداوند متعال بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، آیین نکوداشت دومین سالگرد ارتحال آیت الله محمد حسین زرندی، نماینده فقید ولی فقیه در استان کرمانشاه، با حضور روحانیون، طلاب، مسئولان و عموم مردم، عصر امروز در تالار شهید بهشتی کرمانشاه برگزار شد.

آیت الله سید حسین موسوی تبریزی در این مراسم با اشاره به خصوصیات اخلاقی آیت الله زرندی، گفت: اخلاق و تقوا دو خصوصیت بارز این عالم بود که او را برجسته ساخته بود و همواره دیگران را به تقوای الهی دعوت می کرد.

وی با بیان این که خودسازی درونی که در وجود آیت الله زرندی بود موجب شده بود که خدارا باور کند و تمام ناملایمات را با جان و دل خریدار باشد، ابراز داشت: تسلیم بودن در برابر خدای متعال و تحمل ناملایمات در مسیر صیانت از دین و  همچنین تروج معرف دینی از ویژگی های علمای اسلام است و به تبع آن خضوع و خشوع در برابر خداوند متعال بیشتر خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: انبیا الهی در برابر صدماتی که از جانب کفار به آن ها وارد می شد، بی تفاوت نبودند و آن قدر او را دعا می کردند که از جهنم و آتش الهی نجات می یافتند، علمای اسلام نیز با اقتدا به ائمه اطهار (علیهم السلام ) در قلوب انسان ها نفوذ می کنند.

آیت الله تبریزی ادامه داد: ارتباط قلبی آیت الله زرندی با خداوند متعال موجب تقرب ایشان به درگاه الهی شده بود و این عالم ربانی را زبانزد خاص و عام کرده بود.

وی در پایان  تصریح کرد: خدمت صادقانه، قصد خدایی داشتن، دستگیری از نیازمندان و فقرا، رسیدگی به امور طلاب و روحانیون و ... از ویژگی های بارز آیت الله زرندی بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha