جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
مراسم اعتکاف

حوزه/ امام جمعه بروجردگفت: اعتکاف راه کاری مناسب برای مقابله با جنگ نرم دشمنان علیه نوجوانان و جوانان و همچنین برون رفت از مشکلات فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی، امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم معنوی اعتکاف این شهرستان با اشاره به این که اعتکاف راهی به سوی کمال و تهذیب نفس انسان است، اظهارداشت: امروز دشمنان اسلام و انقلاب با توسل به انواع توطئه‌ها و نقشه های شوم فرهنگی، سعی دارند فرهنگ غلط و مسموم غرب را جایگزین فرهنگ ناب اسلامی نمایند، لذا اعتکاف در این زمینه راهی برای برون رفت از مشکلات فرهنگی است.

وی با بیان این که ماه رجب ماه بهره گیری حداکثری از فیوضات و تهذیب نفس است، تصریح کرد:ماه رجب ماه استغفار امت است و باید با برشمردن آثار و برکات معنوی این ماه سنت حسنه اعتکاف را بیش از پیش در بین مردم خصوصا جوانان نهادینه کنیم.

امام جمعه بروجرد با بیان این که انقلاب اسلامی ایران احیاگر سنت های معنوی و مراسمات ویژه تهذیب نفس بوده است افزود: به برکت وجود انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی سنت حسنه اعتکاف رونقی دوباره یافت و جوانان و مردم با شور و شعف خاصی در این مراسمات شرکت می نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با بیان این که سال گذشته در مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان بروجرد ۳ هزار نفر شرکت کردند، افزود: بخش قابل توجهی از معتکفان از قشر نوجوان و جوان جامعه بودند.

وی با بیان اینکه اعتکاف علاوه بر این که مراسم مذهبی است بیشتر کاری فرهنگی محسوب می شود، خاطرنشان کرد: برای برگزاری مطلوب این سنت حسنه باید زیر ساخت های برگزاری اثر گذار آن فراهم شود.

امام جمعه بروجرد در پایان با اشاره به این که آداب و شرایط معنوی اعتکاف باید برای معتکفان تببین و فرهنگ سازی شود، گفت: مستند سازی در این زمینه نیز می تواند در پیشگیری از آسیب های اجتماعی موثر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha