جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیس جمهور حسن روحانی در جمع روحانیون و ایثارگران کرمانشاه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تاکید بر این که شهدا الگوی وحدت و ایثارگری ملت ایران اند، گفت: انقلاب و نظام اسلامی زمانی اقتدار و عزتش دوچندان می شود که وحدت و همدلی میان مردم و تبعیت از ولایت فقیه حفظ گردد.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری «حوزه»از کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، عصر امروز در ادامه برنامه های بیست و نهمین سفر استانی خود در جمع روحانیون، ایثارگران و نخبگان استان کرمانشاه، در حسینیه ثارالله، با بیان اینکه در ابتدای نهضت اسلامی در سال 1341 مردم هم‌نظر و همدل نبودند، بیان کرد: در سال‌های 56 و 57 که مردم همدل و هم‌نظر شدند، انقلاب به پیروزی رسید و در آن سال‌ها با حضور مردم ، با تمام افکار، مذاهب و ادیان که دست به دست یکدیگر دادند، اراده‌ای برای استقلال کشور شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: سخنرانی امام راحل(ره) که به طاغوت فرمودند دست از کشتار مردم بردارید، چراکه به‌زودی در دادگاه مردمی محاکمه خواهید شد، برای امید دادن به مردم از راه وعده پیروزی انقلاب اسلامی بود، چون کسی باور نمی‌کرد یک ملت به تنهایی بتواند بر رژیمی که همه قدرت‌ها از آن حمایت می‌کردند، پیروز شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه پیروزی با هدایت‌های امام خمینی(ره) که شخصیت بی‌نظیر تاریخ ایران است، شکل گرفت، عنوان کرد: زمانی که تمامی ملت دست به دست هم داده و آماده ایثارگری شدند، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب نیز هربار که نظام با مشکلاتی مواجه می شد، امام خمینی (ره) مردم  را به دفاع و حراست از کشور دعوت می کرد. حماسه پاوه نمونه ای از حمایت امام خمینی (ره) و همدلی و رشادت مردم برای خاموش کردن آتش فتنه گردید.

رئیس جمهور در ادامه به تاثیر حضور مردم در صحنه اشاره کرد و افزود: کودتای ترکیه و نقش مردم در راستای به عقب راندن کودتاگران الگو گرفته از انقلاب اسلامی ایران بود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی تصریح کرد: جذب و ترغیب مردم به پای صندوق های رأی ایران سربلند را سرافراز تر خواهد کرد، عشق به وطن باید در وجود مردم نهادینه گردد.

وی با تاکید بر این که شهدا با شهادت خود الگوی وحدت و ایثارگری برای ملت ایران شدند، بیان داشت: انقلاب و نظام اسلامی زمانی اقتدار و عزتش دوچندان خواهد شد که وحدت و همدلی میان مردم و تبعیت از ولایت فقیه حفظ گردد،.

رئیس جمهور یادآور شد: باید در استای اهداف ملی، سربلندی کشور و ادامه راه، دست به دست یکدیگر دهیم، ثبات و امنیت کشور را قدر بدانیم و منافع ملی و انسجام خود را در برابر بیگانگان حفظ نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی همچنین با اشاره به این که کرمانشاه مهد علما و فرهیختگان است، ابراز داشت: باید از ظرفیت های استان و همچنین از مرزی بودن نهایت استفاده را ببریم. استان کرمانشاه با توجه به این که در کنار کشورهایی همچون عراق قرار دارد می تواند اقتصاد خود را احیا نماید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha