جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام حسین علیه السلام

حوزه/ استاد حوزه علمیه استان لرستان گفت: مکتب امام حسین(ع) و قیام ایشان، به منزله دانشگاهی بود که لجن زار را به عرفان تبدیل نمود و در ده روز با قیام خالصانه خود در برابر مستکبران ، حریت و آزادگی را برای پیروان راستین خود به یادگار گذاشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان؛حجت الاسلام مجید بیرانوند ظهر امروز در مراسم جشن اعیاد شعبانیه در جمع خواهران طلبه مدرسه علمیه الزهرا(س) پلدختر با تبریک این ایام و خجسته زاد روز قمر منیر بنی هاشم ابوالفضل العباس(ع) افزود:شعبان ماه خیر و نیکی و امرزش گناهان است و باید از لحظات ناب این ماه در جهت ذخیره توشه معنوی استفاده نمود.

وی با بیان این که شعبان ماهی است که در آن توشه رمضان بسته می شود تصریح کرد:شعبان ماه رحمت سفره الهی پروردگار و نوید بخش ولادت اهل بیت(ع) است.

رئيس دفتر امام جمعه شهرستان پلدختر با اشاره به اینکه روز میلاد امام حسین(ع) به نام روز پاسدار معرفی شده است خاطر نشان کرد:مکتب امام حسین(ع) و قیام ایشان به منزله دانشگاهی بود که لجن زار را به عرفان تبدیل نمود و در ده روز با قیام خالصانه خود در برابر مستکبران، حریت و آزادگی را برای پیروان راستین خود به یادگار گذاشت.

حجت الاسلام بیرانوند با اشاره به این که امروز نیز پاسداران باید به تاسی از آن امام همام در جهت دفاع از ارزش ها و احیای آموزه های قرآنی، همتی مضاعف داشته باشند؛ اظهار داشت: لباس سبز پاسداران نماد دفاع از ارزش های والای قرآنی است و پاسداران با خلوص نیت در جهت ترویج آموزه های قرآنی در برابر دشمنان به مقابله خواهند پرداخت.

وی با بیان این که پاسداری شب و روز ندارد و مختص به زمان و مکان خاصی نیست یادآور شد:پاسداری تنها نباید به چهار دیواری های اداری مختص شود، بلکه باید در تمام محافل پاسدار ارزشهای ناب اسلام و اهل بیت ع باشیم.

استاد حوزه علمیه افزود:طلاب باید با منش،راه رفتن و حتی سبک زندگی خود برای همگان الگو باشند؛ چرا که پاسداران نیز شاگردان علماء و روحانیت هستند.

حجت الاسلام بیرانوند با در ادامه با معرفی ابعاد شخصیتی جانباز دشت نینوا حضرت ابوالفضل العباس(ع) تصریح کرد: عباس بن علی(ع) سلطان ایثار و فداکاری در دفاع از حریم اهل بیت بود و لحظه ای از حمایت خالصانه خود از مولا و مقتدایش کوتاه نیامد و اوج ارادت و وفاداری خود را به امام حسین(ع) و پیروانش نشان داد.

وی با اشاره  به حدیثی از امام صادق(ع) در مدح شخصیت والای ایشان، گفت: امام صادق(ع) می فرمایند؛ عباس بن علی(ع) یک عابد به تمام معنا بود که درس آزادگی،جانبازی و عشق بازی در مسیر ولایت را برای پیروان مکتب تشیع به یادگار نهاد و امروز ما نیز باید در مسیر بصیرت،دشمن شناسی و دفاع از ولایت از این الگوهای بی بدیل، در جهت اشاعه معارف شیعی در جهان بهره گیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha