جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ازدواج

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: بی شک در شرایط کنونی، بسترسازی برای ازدواج جوانان، مهم ترین راهکار مقابله با کاهش جمعیت در کشور است.

زهرا تاجیک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به فرارسیدن سی ام اردیبهشت به عنوان روز ملی جمعیت ابراز داشت: در حال حاضر مهم ترین راه برای افزایش جمعیت و مقابله با روند کاهشی آن که در سال های اخیر شاهدش بوده ایم، باید زمینه های لازم برای ازدواج جوانان را فراهم کنیم.

وی افزود: فراهم کردن حداقل امکانات اقتصادی برای شروع یک زندگی و حمایت مسئولان در زمینه اشتغال و مسکن جوانان از جمله بایسته ها در این باره است، اما نباید از نقش تغییر فرهنگی و تحول در باورهای افراد و خانواده ها نیز غافل شد.

عضو انجمن تعلیم و تربیت حوزه همچنین گفت: علاوه بر این ها باید فکری جدی برای حل معضل ناباروری برخی از زوج های ایرانی کرد که متاسفانه در طول سال های اخیر، شاهد افزایش آمار در این باره هستیم.

وی اضافه کرد: هزینه های بالای درمانی به بسیاری از خانواده هایی که به این مشکل مبتلا هستند فشار زیادی از حیث مالی و روانی وارد می کند که باید در این رابطه دولت به صورت جدی کمک کند، البته کارهای خوبی اخیراً شروع شده، اما باید این روند ادامه یابد تا شاهد به ثمر نشستن این تلاش های ارزشمند باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha