جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق یوسفعلی

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه بیت المهدی(عج) شیراز اظهار داشت: ما در امر ازدواج جوانان، درست عکس آن چیزی را که دین گفته انجام داده و می دهیم و این مایه تعجب است و متاسفانه برخی از کارشناسان هم به این مسئله دامن می زنند

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق یوسفعلی، تولیت مدرسه علمیه بیت المهدی(عج) شیراز، در جمع همسران و فرزندان حوزویان این مدرسه و برخی از مبلغین، اظهار داشت: ما در بیشتر مراحل ازدواج، درست عکس آن چیزی را که دین گفته انجام داده و می دهیم و این مایه تعجب است و متاسفانه برخی از کارشناسان هم به این مسئله دامن می زنند.

تولیت مدرسه علمیه بیت المهدی(عج) شیراز افزود: دین به قیافه و ظاهر این اندازه ای که مردم امروزه حساس شده اند، حساسیت نشان نمی دهد، اما مردم قیافه را دروازه ی ورود به ازدواج می دانند. در دین ما ملاک اصلی انتخاب همسر، کفویت در عقاید و اخلاق است، اما در بسیاری از انتخاب های امروزی، عقاید و اخلاق در حاشیه است.

وی بیان کرد: در دین مبین اسلام توصیه شده که به موقع ازدواج کنیم، الان به قدری فاصله میان بلوغ و ازدواج زیاد شده که انسان تعجب می کند که چطور مردم این همه فاصله را قبول کرده اند.

این کارشناس خانواده مطرح کرد: دولت باید تسهیلات ازدواج آسان را فراهم کند، البته مشکل فقط نبودن امکانات نیست، چرا که بسیاری از جوانان مشکلات مادی ندارند، اما باز هم ازدواج نمی کنند. اصلا امروزه زود ازدواج کردن مساوی با فرهنگ پایین شده است.

استاد حوزه علمیه شیراز با اشاره به تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحولات مختلف جامعه، اظهار داشت: تحقیقات نشان می دهد که حدود 30 درصد کاهش باروری در کشور ناشی از افزایش سن ازدواج و کاهش نسبی تعداد ازدواج ها می باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر با همکاری مردم، رسانه ها و مسئولان فرهنگ ازدواج آسان نهادینه شود، جهش خیلی خوبی در جمعیت کشورمان اتفاق می افتد.

انتهای پیام 313/44

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • خادم IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    0 0
    احسنت بسیار عالی