جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خانم معصومه ظهیری

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران بر لزوم آماده سازی روحی و روانی دختران و پسران جوان برای امر مقدس ازدواج و تشکیل خانواده تاکید کرد.

معصومه ظهیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت:  تلاش در این خصوص هم نیاز به کار فرهنگی دارد و هم ب آموزش ، چه در مرحله قبل از ازدواج و چه پس از آن.

وی افزود: آنچه مهم است این که زوجین جوان باید یکدیگر را به‌صورت قلبی دوست بدارند و بروز این محبت قلبی یعنی ابراز این محبت در خانواده و لطف و مرحمت در فضای خانواده جزو توصیه های موکد آموزه های دینی ماست.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قم همچنین گفت: از جمله مسائلی که خانواده را متلاشی و تهدید به عدم تعادل می‌کند این است که فضای خانواده جای حمایت، محبت و مشورت نباشد ، بلکه برعکس جای خود را به درگیری و سوءظن‌ بدهد.

وی اضافه کرد: به همین دلیل است که ما برای زوجین به ویژه در 5سال اول زندگی آموزش‌هایی را در خصوص چگونگی حُسن روابط در فضای خانواده را توصیه می کنیم.

وی بیان داشت: این نوع آموزش و آمادگی  به تربیت سال‌های قبل از ازدواج برگردد یعنی باید بیش از هر چیز به بسترسازی و آماده‌سازی پسران و دختران برای این حُسن روابط در فضای خانواده تاکید شود که این مهم با آموزش های درست و به مقوع صورت می گیرد.

ظهیری تاکید کرد: البته هر چه افراد را آموزش دهیم اما نسب به آموزش‌ها تمرینی نداشته باشند به آن نتیجه مطلوب دست نمی یابیم، لذا برای همه در طول سال‌های بعد از ازدواج باید کارگاه‌هایی تدارک دیده شود تا در آن کارگاه ها، زوجین به تمرین و تکرار آموزه‌های خود آن هم به صورت عملیاتی بپردازند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha