پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی

حوزه/سومین دوره نمایشگاه تخصصی کتاب ویژه مدارس علمیه خواهران با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران،‌ وحید فرجی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، ولی‌الله بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر قم و جمعی از معاونان و مسئولان حوزه‌های علمیه خواهران برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی، ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین و حاضرین گفت: کتاب و کتابخوانی از دیرباز پیوندی عمیق با حوزه‌های علمیه داشته و بستر اصلی و مجرای همه علوم حوزه‌های علمیه بوده است.

وی افزود: مسئله کتاب و کتابخوانی تاثیر زیادی در ماندگاری اندیشه صحیح اسلامی دارد لذا حوزه های علمیه از گذشته تا به امروز به کتاب و کتاب خوانی پیوند خورده است.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این که فضای مجازی هم می‌تواند فرصت باشد و هم تهدید گفت: در حال حاضر در عصر رسانه هستیم و آمارها نشان دهنده تاثیر بسیار زیاد فضای مجازی و رسانه در جامعه می‌باشد لذا وظیفه حوزه های علمیه است که با حضور فعال در فضای مجازی تهدیدات این ظرفیت عظیم را به فرصت تبدیل نمایند.
وی در ادامه با بیان این که حوزه‌های علمیه خواهران در زمینه ترویج کتابخوانی موثر می‌باشند اظهار داشت: در مسابقات کتابخوانی که در حوزه‌های علمیه خواهران برگزار گردید میزان مشارکت و نتایج این مسابقات بیشتر از حد انتظار بود.
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران گفت: ‌امروز بیش از ۸۰ هزار خواهر طلبه در قریب به ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند و بیش از ۱۰۰ هزار خواهر طلبه نیز فارغ التحصیل شده‌اند.
مدیر حوزه علمیه خواهران کشور، تشکیل ۵۰۹ هسته پژوهشی با حضور ۲۰۳۱ پژوهشگر، ۲۸ شورای علمی و پژوهشی، برگزاری بیش ار ۶۰۰ کرسی آزاد اندیشی و ۱۶۰۰ دوره مهارت‌های پژوهشی را از دستاورد‌های حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه پژوهش دانست.
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی اظهار داشت:‌ تا سال گذشته تعداد مبلغان سازمان یافته در حوزه‌های علمیه خواهران حدود ۱۲ هزار نفر بود در حالی که این تعداد امسال به بیش از ۳۰هزار مبلغ افزایش داشته است.
وی در پایان تصریح کرد:‌ امیدواریم ایجاد نماشگاه کتاب کمک کند که طلاب از این حرکت علمی استفاده نمایند و ما نیز بتوانیم از این ظرفیت‌ها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی استفاده کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha