جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خانم فریبا علاسوند

حوزه/ مراسم افتتاحیه دومین دوره آموزشی نیمه حضوری مباحث زن و خانواده با عنوان« درس گفتار» عصر امروز در دانشگاه مجازی المصطفی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» فریبا علاسوند در مراسم افتتاحیه دومین دوره آموزشی نیمه حضوری مباحث زن و خانواده گفت: مباحث موضوع  زنان از زمانی که در داخل کشور شروع شد تازگی خود را حفظ کرده است.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده با بیان اینکه خانواده انسان است و هر چیزی که در خصوص مسئله خانواده شکل می گیرد، همیشه تازگی خود را حفظ کرده است عنوان کرد: مسئله خانواده به راحتی از حوزه علاقه  انسان خارج نمی شود.

 وی ابراز داشت: مفاهیمی که در رابطه زنان مطرح است مانند حجاب، ازدواج و طلاق، از آن دست مسائلی است که هربار با شکل و شمایلی خاص در زندگی جامعه اسلامی مطرح می شود و همین مسئله باعث تازگی آن شده است.

 علاسوند اظهار داشت: جهانی بودن بحث زن و خانواده دلیل دیگر تازگی مباحث زنان است و حتی در خبرگزاری ها و سایت ها هم به بحث زن وخانواده و در موضوعات مرتبط خانواده پرداخته می شود، اینها نشان از اهمیت خانواده دارد.

 عضو هیئت علمی  مرکز تحقیقان زن و خانواده گفت:  تلاش های که در عرصه زن و مسائل مرتبط با آن شده برای این است که مسئله زن  از دغدغه های جهانی است.

این محقق ابراز داشت:  در کشور ما تا قبل از انقلاب مطالعه و جریان فکری فرهنگی در رابطه با زن وجود نداشت، البته این حرف بدان معنا نیست که رهبران دینی به زن و مباحث مرتبط با آن اهمیت نمی دادند.

وی افزود:  اما بعد از از دهه شصت اتفاقاتی در کشور افتاد که جامعه را به سمت مطالعه و جریان فکری در رابطه با زن  پیش برد.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقان زن وخانواده خطاب به دانش پژوهان ابراز داشت:  نقش آموزش «درس گفتار» بسیار ارزشمند است، اما در آینده بستگی  دارد به اینکه چقدر بخواهید تاثیر بگیرید. دانشی که در اینجا  فرا می  گیرد بسیار وسیع است.

علاسوند بیان داشت: کسی که مطالعاتی درباره زن  دارد و آموزش های  مرتبط می بینند  یکی از فوائد آن عمیق ترشدن حوزه دانشی  او در مورد زن است؛ حضور در این کلاس ها  تحلیل را عمق می دهد و طبعا مطالعات آینده هم علمی تر خواهد بود.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha