شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/  نشست معاونین تهذیب حوزه علمیه خوزستان در قم

حوزه /معاون آموزش مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) ملایر از اجرای طرح های آموزشی تربیت محور در این مدرسه خبر داد.

حجت الاسلام وحید اصلاحی، معاون آموزش مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) شهرستان ملایر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در همدان با اشاره به فعالیت‌ های آموزشی این مدرسه، گفت: برنامه‌های آموزشی این مدرسه به صورت آموزشی تربیتی می باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اجرای طرح "هر روز یک آیه یک حدیث"، اساتید قبل از شروع هر درس مدتی را به تبیین آیات یا روایتی از اهل بیت(ع) و بیان نکات اخلاقی آن می پردازند.

حجت الاسلام اصلاحی از اجرای طرح اعتماد سازی متقابل کادر مدرسه و طلاب خبر داد و گفت: در این طرح کادر و نیروهای اجرایی حوزه به طلاب اعتماد کامل داشته و متقابلا طلاب نیز با مسئولین احساس راحتی و مانند خانواده به فعالیت‌های خود می‌پردازند.

وی افزود: شاخصه مهم در اجرای طرح اعتمادسازی از بین رفتن دروغ در مدرسه است، برای مثال طلاب  مدرسه برگه های امتحانی هفتگی را به منزل برده و با اشاره به این موضوع که خداوند متعال همیشه ناظر است، در زمان خاصی به امتحان پاسخ داده و هیچ تخلفی صورت نمی‌گیرد که این مسئله قبلاً نیز تجربه شده است.

معاون آموزش مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) ملایر در ادامه با توجه به اهمیت مسئله مهم مباحثه و مطالعه، افزود: برای همه طلاب برنامه دسته جمعی مطالعه و مباحثه داریم و مطالعات و مباحثات را به صورت گروهی و هر گروه با سرگروه خاص(از طلاب ممتاز پایه های بالاتر) جهت رسیدگی به امور درسی طلاب قرار داده ایم.

حجت الاسلام اصلاحی تصریح کرد: از طرح های دیگر این مدرسه برگزاری کارگاه صرف ویژه طلاب پایه اول، دوره های حفظ قرآن، کارگاه مدیریت زمان، دوره حفظ کتاب الفیه ابن مالک و همچنین مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته می باشد.

 وی در پایان افزود: کارگاه حفظ قرآن کریم که بالغ بر ۶۰ نفر از طلاب مدرسه به صورت مستمر شرکت دارند و تاکنون از جزء یک تا جزء هفتم قرآن کریم حفظ شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha