جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 406429
۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
حجت الاسلام علیرضا قهری معاون تهذیب ملایر 

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) ملایر از اجرای طرح «شمیم عترت» خبر داد.

حجت الاسلام علیرضا قهری معاون تهذیب مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) شهر ملایر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان از اجرای طرح "شمیم عترت" در این مدرسه خبر داد و گفت: در راستای بهرمندی بیشتر کادر، اساتید و طلاب  این مدرسه مبارکه جهت مطالعه بیشتر در اوقات فراغت بخصوص بین شروع کلاس ها، طرح شمیم عترت به همت مدیریت و معاونت تهذیب این مدرسه برگزار شد .

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) ملایر با اشاره به نحوه اجرای این طرح، بیان کرد: قفسه کتاب در کلیه مدرس ها، حجرات و محیط اداری اعم از دفتر مدیر، اتاق معاونت ها و دیگر مکان ها نصب و این قفسه ها به قران کریم و  کتب های روایی تجهیز شده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مطالعه تصریح کرد: با برنامه ریزی در زمان های کوتاه می توان کار های بزرگ انجام داد، البته نیاز به پشتکار دارد، همان طور که در احوال علما می بینیم که در زمان های کوتاه به حفظ قرآن یا فعالیت های دیگر پرداخته اند.

حجت السلام قهری در ادامه به اهمیت مشاوره اشاره کرد و گفت: همه طلاب قبل از ازدواج باید به مشاوره رفته و مدرسه آنها را به مشاوران حوزوی معرفی می کند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مراسم های مذهبی و توسل به اهل بیت(ع)گفت: یکی از ملزومات حوزه های علمیه حفظ معنویت است و در این راستا هفته ای یک مرتبه مراسم زیارت عاشورا و ذکر توسل به اهل بیت(ع) را داریم.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) شهر ملایر خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت مساله اخلاق در حوزه های علمیه سلسله جلسات اخلاقی هر هفته در مدرسه برگزار می شود و طلاب  از حضور اساتیدی همچون آیت الله سیدرضا فاضلیان و حجت الاسلام والمسلمین جلال گنبدی به صورت مستمر استفاده می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha