شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عزاداری حضرت فاطمه

حوزه /پژوهشگر مدرسه علمیه زنگنه همدان با اشاره اهمیت عفت و حجاب زنان در جامعه گفت: گاهی اوقات بعضی از بانوان با نحوه پوشش خود سبب گناه تعداد زیادی از افراد جامعه می شوند که باید در مقابل این ناهنجاری ها ایستاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از همدان، حجت الاسلام مصطفی سیاوشی ، پژوهشگر حوزه علمیه زنگنه همدان ، امروز در مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) در جمع طلاب مدرسه علمیه زنگنه بیان داشت: خداوند متعال عذاب هر گناهی را با تناسب اثر آن گناه قرار می دهد و نه نسبت به مدت زمان آن گناه، مثلا قتل مدت کمی را می طلبد ولی اثر بزرگی دارد.

وی در ادامه با اشاره به نحوه حضور در فضای مجازی گفت: گاهی اوقات فردی با یک کار کوچک در فضای مجازی می تواند اثر بزرگی در جامعه و افرادی که تحت تاثیر آن مطلب یا عکس قرار می گیرند را رقم بزند.

پژوهشگر حوزه علمیه زنگنه با اشاره اهمیت عفت و حجاب زنان در جامعه تاکید کرد: گاهی اوقات بعضی از بانوان با نحوه پوشش خود سبب گناه تعداد زیادی از افراد جامعه می شوندکه باید در مقابل این ناهنجاری ها ایستاد و این سخت گیری نیست .

وی در ادامه افزود: کسانی که مانع ولایت و حکومت امام علی(ع) و خاندان ایشان شدند ظلم بزرگی به امت اسلامی کردند و مانع تشکیل حکومت عدل جهانی شدند و این گناه خود دارای اثر فراوانی است که تا دنیا وجود دارد این اثر نیز ادامه دارد.

حجت الاسلام سیاوشی گفت: نگاه ما به امامت نگاه اعتقادی است نه سیاسی، ولی کسانی که نگاه سیاسی به امام علی(ع) داشتند مانند روز جنگ صفین وقتی قرآن بر سر نیزه ها شد از جنگ ممانعت کردند البته که قرآن وجود مبارک علی(ع) است.

وی ادامه داد: کسانی که در صدر اسلام و زمان اهل بیت(ع) سکوت کردند سبب بوجود آمدن وضعیت فعلی ما شدند، و سبب تکثیر تفکر معاویه شدند که و نتیجه آن داعش و گروه های تکفیری وآمریکا و همه منافقانی است  که در سایه اسلام دشمنی خود را به اسلام و مسلمین می رسانند.

محقق حوزه علیمه همدان با اشاره به  معنای جهاد تصریح کرد: جهاد یعنی تلاش کردن، سکوت نکردن در برابر هیچ ناهنجاری و خداوند متعال به این افراد می گوید مجاهدان را اجر فراوان می دهیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha